FRISS lanceert campagne “Insurance Is A Beautiful Thing”
FRISS, de insurtech die bekend staat om haar AI-gedreven anti-fraude software voor verzekeraars, heeft een internationale campagne opgezet om mensen weer trots te maken op verzekeren. Want verzekeren is verre van saai, aldus FRISS.
Onderzoek van het Insurance Information Institute (VS) wijst uit dat 48% van de ondervraagden liever niet ziet dat iemand uit hun naaste kring kiest voor een baan bij een verzekeraar. Slechts 52% van de respondenten geeft dus aan wel positief tegenover de verzekeringsmarkt te staan. Vooral generatie Y, die het liefst volledig digitaal werkt, heeft weinig positieve ervaringen met verzekeraars.
Jeroen Morrenhof, CEO en Co-founder van FRISS legt uit: “Mensen nemen de verzekeringsindustrie te vaak voor lief. Dat is zonde. Wij willen iedereen eraan herinneren hoe belangrijk onze tak van sport is. De meest waanzinnige dingen in het leven zijn uitsluitend mogelijk dankzij goede verzekeringen. Daarom geloven wij dat verzekeren gezien moet worden als iets prachtigs. Die gedachte willen we wereldwijd verspreiden.”
Yoram Elzas, Head of Creative bij FRISS, vult aan: “De lage waardering van de verzekeringsmarkt als geheel is de reden dat we deze campagne lanceren. We willen de emotie terugbrengen in verzekeren. Neem als voorbeeld je eigen leven. Zonder de juiste dekkingen zou niemand in staat zijn om over de wereld te reizen, een auto te rijden of een eigen huis te kopen. En ondernemingen zouden nooit personeel kunnen aannemen, zaken durven doen of het bedrijf uitbreiden. Goede verzekeringen laten ons risico’s nemen. Iedereen binnen onze branche mag daar trots op zijn.”
Met haar AI-gedreven software voor fraude detectie en risico-inschatting helpt FRISS verzekeraars om klanten een snellere en betere klantervaring te bieden. Morrenhof is duidelijk: “Ik hoop dat de campagne 'Insurance is a beautiful thing' mensen helpt om de schoonheid van onze branche weer te zien. De wereld beweegt steeds sneller, nieuwe trends komen op en klantverwachtingen veranderen. Verzekeraars moeten hierin meegaan. De tijd is aangebroken om nieuwe methoden te verkennen om zaken te doen. Dit is een wake-up call voor verzekeringsmaatschappijen: vandaag is jullie moment voor digitale transformatie.”
Insurance is a beautiful thing is 1 september gelanceerd.
Voel de emotie, deel het verhaal en bekijk de campagne-video: https://vimeo.com/452508534
< Vorige
Share on: