Rhion en CED trekken samen op in digitale schadebehandeling

Rhion, dat sinds 1 januari actief is op de Nederlandse markt, heeft haar complexere schades en letselschades toevertrouwd aan CED. Rhion koos onder andere voor CED omdat hun digitale schadebehandelingsplatform CED Connect uitstekend aansluit op de werkwijze van deze verzekeraar.

Rhion Versichering AG is de jongste speler op de Nederlandse volmachtmarkt. Deze Duitse verzekeraar, die onderdeel is van Rheinland Versicherunggruppe, draagt met sterk geautomatiseerde processen en innovatieve producten bij aan het succes van haar particuliere en zakelijke klanten. Bij hun intrede op de Nederlandse markt wilde Rhion zo ‘lean and mean’ mogelijk te werk gaan. Voor de afhandeling van schades zochten zij naar een partner die eenzelfde digitale strategie aanhangt. Die partner vond Rhion in CED.
 
Nico Dekker, Commercieel Directeur CED: “Het mooie aan Rhion is, dat zij vanuit een digitaal vertrekpunt kunnen starten in Nederland. Het is een groot voordeel om niet vanuit legacy te digitaliseren. Rhion herkent zich in onze aanpak, die gebaseerd is op de combinatie van geavanceerde technologie en menselijke expertise. Wij zijn er trots op dat Rhion haar complete schadeafhandeling toevertrouwd heeft aan CED.”
 
Berend Jan Tempelman, Managing Director van Rhion Versicherung AG: “Omdat de werkwijze van CED volledig aansloot bij de manier waarop wij dat ook zelf vormgeven, viel de keuze op hen. Ons Duitse moederbedrijf heeft ook goede ervaringen met CED en vanuit dat oogpunt was een uitbreiding richting Nederland een logische keuze”. 
 
Geplaatst op 30-03-2020


Share on: