A.B.B.S. organiseert virtuele bijeenkomst en lanceert website

In deze tijden van corona vervallen alle bijeenkomsten. Om toch feeling te houden met de leden heeft de Amsterdamse Beurs Brand Sociëteit (A.B.B.S.) gisteren een virtuele meeting georganiseerd. Op diezelfde dag lanceerde de sociëteit tevens haar nieuwe website.

Foto op de nieuwe website. V.l.n.r.: voorzitter Michael Blonk, penningmeester Jacqueline Bolijn, secretaris Frank de Graaf

Online meeting
Voorzitter Michael Blonk over de online bijeenkomst: “De sfeer was super, maar de opkomst wat aan de lage kant. Ik wijd dat aan het door ons gekozen platform, Zoom, want ik heb het idee dat veel leden via zakelijke servers geen Zoom mogen gebruiken. Toen wij de uitnodiging verstuurden was het mij nog niet bekend, maar nu vang ik uit meerdere hoeken op dat de veiligheid ter discussie staat. Ook al zijn er geen gevoelige onderwerpen besproken, we zullen de aprileditie via een veilig platform, namelijk Microsoft Teams, organiseren. Al met al was het toch een leuke primeur en zeker voor herhaling vatbaar!”

Nieuwe website
“De oude website was in 2009 gebouwd,” zo licht Secretaris Frank de Graaf de aanschaf van een nieuwe website toe. “Het was de hoogste tijd om een nieuwe site te laten bouwen. Deze website is met de nieuwste technieken gemaakt, is responsive en werkt nu veel gemakkelijker voor de leden. Zo kunnen ze zich makkelijker aanmelden voor bijeenkomsten. Ook voor mij zitten er leuke features in, wat mijn werk als secretaris vergemakkelijkt.” Penningmeester Jacqueline Bolijn vult aan: “Aangezien deze website met open source is gebouwd, vervallen de maandelijkse kosten voor onderhoud van een zelfgebouwd Content Management Systeem. Ook dat is een van de pluspunten van deze nieuwe website.”

Geplaatst op 31-03-2020


Share on: