Cas Verhage: Samen zijn we betrokken

Cas Verhage, directeur bij Nh1816 heeft in de eerste editie van het SCHADE magazine in 2021 een column geschreven over zijn ervaringen in deze, voor iedereen, bijzondere tijd. Over thuiswerken, persoonlijk contact, denken in kansen en de ontwikkelingen bij Nh1816.

Thuiswerken? Liever niet! Maar in tijden van corona is thuiswerken noodzakelijk. Onze organisatie heeft zich goed aangepast aan deze omstandigheden. Al willen veel collega’s graag weer naar kantoor komen, zij vinden thuiswerken meer een prettige aanvulling op de bestaande arbeidsrelatie. Persoonlijk contact is voor Nh1816 en voor mij erg belangrijk. Zowel collegiaal als met onze business partners. Veel is blijvend veranderd, maar persoonlijk contact hoort bij onze sterke positie in de markt.


Om die positie te behouden, richten wij ons op verdere professionalisering. Continu met het oog op de dienstverlening naar adviseurs en verzekerden. Daar horen ook digitalisering en automatisering bij. In mijn ogen belangrijke schakels tussen onze bedrijfsvoering én die van adviseurs. Te beginnen met ons nieuwe Portaal dat dit jaar wordt uitgerold. Hiermee kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren, eenvoudig koppelen met andere systemen en adviseurs ondersteunen in een optimale dienstverlening naar de verzekerden. 

 

Al verandert er veel, bij Nh1816 kiezen we ervoor om in kansen te denken én te handelen. Dankzij digitalisering kunnen we nog beter samenwerken met het intermediair, zonder onze persoonlijke aanpak en benadering te overschaduwen. Door samen op te trekken bieden we de beste producten en dienstverlening voor verzekerden. Nh1816 is bovendien een platte organisatie met korte lijnen, zowel intern als extern. Ik heb bijvoorbeeld geen secretaresse, neem zelf mijn telefoon op en beheer mijn eigen agenda.

 

Adviseurs hebben mijn nummer en ik sta ze graag te woord. Nu voornamelijk via de telefoon of videoconference, maar het liefst ga ik het land in. Voor een persoonlijk gesprek onder het genot van een kop koffie of voor een ronde tafel discussie met een groep ondernemers. Die je daarna ook spreekt over het voetbal van afgelopen weekend of de recente vakantieverhalen. Dat mis ik nu enorm. 

 

Digitalisering zorgt ook voor een veranderende invulling van het werk en nieuwe functieprofielen. Digitaal werken en persoonlijk contact gaan functioneel heel goed samen. Wij willen een aantrekkelijke werkgever zijn voor specialisten in de branche, in hun vakgebied en uit de regio. Nh1816 groeit! Dat kan niet zonder de inzet van talenten. Daar zetten we de komende jaren vol op in door talentmanagement toe te passen. Zo kunnen we talenten vinden, inzetten en binden. Mede daardoor blijft de klanttevredenheid hoog.

 

Wij zijn betrokken en staan midden in de maatschappij. Al 205 jaar maken wij waar wat wij beloven. Onze klanten en adviseurs waarderen dit. Dat is geen gebakken lucht. De feiten zijn duidelijk. Verzekerden geven gemiddeld een negen aan hun adviseur in samenwerking met Nh1816. En wij zijn inmiddels 14 keer uitgeroepen tot beste schadeverzekeraar. Onze kernwaarden vormen een belangrijke basis voor onze cultuur en ons succes. Wij zoeken talenten die deze waarden omarmen. Zij zijn klantgericht, deskundig, betrokken, nuchter, duidelijk en geven vertrouwen.

 

Verzekerden adviseren en ontzorgen doen we samen met financieel adviseurs. Met elkaar blijven we goed luisteren naar de klant. Ik ben inmiddels 40 jaar met veel plezier werkzaam in de verzekeringsbranche. Het is een schitterende branche waarin je klantgericht echt voor veel mensen het verschil kunt maken. Dat zie ik in mijn rol als directeur bij Nh1816, als lid van de commissie distributie bij het Verbond van Verzekeraars, als commissaris bij Stichting Salvage maar ook als voorzitter van Stichting Goede Doelen Nh1816. In deze rollen realiseer ik mij wederom dat de verzekeringsbranche een belangrijke rol vervult. Samen zijn we betrokken.

 

Help elkaar en blijf gezond!

Cas Verhage, directeur Nh1816

Geplaatst op 26-03-2021


Share on: