Michèl Kroesen manager intermediaire distributie Lloyds Bank

Met ingang van 1 mei 2020 is Michèl Kroesen benoemd tot Manager Intermediaire Distributie Lloyds Bank. Hij volgt in deze functie Michiel van der Linde op die in maart van dit jaar werd benoemd tot commercieel manager bij FlexFront.

Michèl Kroesen heeft uitgebreide ervaring met intermediaire distributie van bancaire diensten. Eerder was hij werkzaam bij Stater, SNS Bank en als laatste bij Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. als Corporate Accountmanager.

Lloyds Bank
Lloyds Bank is onderdeel van de grootste consumentenbank van Groot Brittannië, Lloyds Banking Group (26 miljoen klanten). Lloyds Banking Group is sinds 1966 in Nederland actief met bancaire producten en diensten voor consumenten en bedrijven. Meer dan 100.000 Nederlanders hebben inmiddels een hypothecair krediet bij Lloyds Bank afgesloten.
 
Toekomstbeeld
“Ik denk”, aldus Michèl Kroesen, “dat we in de komende tijd ingrijpende veranderingen binnen onze sector zullen zien. Op dit moment zien we dagelijks nieuwe, technologische toepassingen die van invloed zijn op de feitelijke werkzaamheden. De gemene deler van deze ontwikkelingen is dat zaken sneller gaan verlopen en dubbele handelingen worden beperkt. Of het nu gaat om de identificatie, de inkomensverklaring of de digitale handtekening. Al deze afzonderlijke vernieuwingen bij elkaar maken het bemiddelingsproces wel anders.

Echter, dat zijn niet de enige veranderingen. We hebben ook te maken met toezichthouders die meer aandacht vragen voor het belang van onderhoud en nazorg. Om dit proces deugdelijk in te richten zullen we met elkaar goed moeten nadenken of en zo ja onder welke voorwaarden aanbieders data van klanten met de adviseur kunnen en mogen delen. Ook de groeiende aandacht voor 'duurzaam wonen' vraagt nieuwe kennis en vaardigheden van adviseurs.

Een van de belangrijke onderdelen van mijn nieuwe functie is in samenspraak met de onafhankelijk financieel adviseurs met wie wij samenwerken, tijdig de relevante veranderingen te onderkennen en met de adviseurs te onderzoeken hoe we onze processen zo kunnen inrichten dat de consument de optimale dienstverlening behoudt.”
Geplaatst op 02-06-2020


Share on: