DIA van 23 tot en met 25 juni in de Westergasfabriek

DIA is het initiatief van Reggy de Feniks en Roger Peverelli en heeft als missie om de innovatie te versnellen door verzekeringsmaatschappijen te verbinden met insurtech-leiders. DIA wordt dit jaar voor de vierde keer in Amsterdam georganiseerd.

In slechts twee jaar tijd heeft DIA zich ontwikkeld tot de toonaangevende 'must see' conferentie over insurtech en verzekeringsinnovatie wereldwijd. Het DIA-gemeenschapsplatform bereikt wekelijks meer dan 20.000 wisselagenten. Meer dan 1.200 deelnemers waren aanwezig op het uitverkochte DIA Amsterdam in juni 2019. 

DIA 2020
Nieuwe digitale technologieën hebben de verwachtingen van klanten en hun koopgedrag compleet veranderd. DIA laat oplossingen zien die inspelen op deze vernieuwde (en hogere) klantverwachtingen, ofwel die zich bezighouden met reinventing customer engagement. Deze oplossingen creëren meer en nieuwe waardes voor klanten en dragen bij aan een nieuwe betekenis van klantbetrokkenheid. Klantgerichte innovatie staat dan ook centraal in de Toekomst van Verzekeren.
Bij verzekeraars is er een vernieuwde passie voor klanten. Dat is te zien aan de opkomst van allerlei initiatieven, waardoor verzekeraars steeds meer een partner worden in het leven van de verzekerde. Hiervoor maken ze vaak gebruik van innovatieve insurtech oplossingen.
Voor wie onze passie voor klanten en insurtechs deelt zijn er vier insurtechs uitgekozen waarvan de oplossingen de klant centraal stelt.

Grohe (Duitsland): Biedt een systeem voor slim waterbeheer waar de focus niet meer op schadevergoeding ligt maar op preventie. Hiermee wordt een duidelijke ROI behaald.
Helpshift (VS): Biedt een uniek connected klantenservice platform voor met name ‘digital natives’ dat gebruikt maakt van intelligente berichten, d.m.v. AI en robotica.
Konfuzio (Duitsland): Intelligente software die bedrijven helpt om ongestructureerde data uit zowel inkoop als distributie en de klantenservice probleemloos te verwerken. 
Shayp (België): Biedt verzekeraars diensten om waterschade in woningen en inboedel te voorkomen. Tegelijkertijd besparen ze kosten door bestaande waterschades beter te monitoren.

Valentine’s Tickets
De Valentine Tickets zijn nog tot aanstaande vrijdag verkrijgbaar voor de prijs van 1.195 euro

Geplaatst op 11-02-2020


Share on: