Fixico breidt samenwerking met Europcar uit naar Duitsland

Europcar, wereldwijd mobiliteitsleverancier, en Fixico, een digitaal schadeherstelplatform, breiden hun strategische partnership verder uit. Nadat eerder al in België en Nederland een succesvolle samenwerking tot stand kwam, volgt nu uitbreiding naar Duitsland, waar meer dan 300 Europcar vestigingen en haar herstelpartners gaan werken met het Fixico platform.

Foto: Tobias Zisik, Managing Director Duitsland van Europcar en Derk Roodhuyzen de Vries, CEO & Cofounder van Fixico, na het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst op Europcar's hoofdkantoor in Hamburg.

De integratie met Fixico is voor Europcar een volgende stap in het moderniseren en digitaliseren van haar operationele processen en optimaliseren van de controle op en transparantie van het schadeherstel. Het doel: het verhogen van proces- en kostenefficiëntie op lange termijn. In eerste instantie worden autoschades afgehandeld via het platform, daarna worden naar verwachting ook andere services toegevoegd. Dit onderstreept Fixico’s ambitie om in de nabije toekomst een volledig digitaal ecosysteem voor alle automotive services aan te kunnen bieden.

Door gebruik te maken van Fixico’s geavanceerde technologie verkrijgt Europcar realtime inzichten in alle aspecten van het herstelproces, weet het altijd de status van voertuigen in herstel en kunnen op data gebaseerde strategische beslissingen worden genomen over het wagenpark én het herstelnetwerk. De gestroomlijnde aanpak helpt de totale herstelkosten te verlagen, de beschikbaarheid van het wagenpark te optimaliseren en de administratieve lasten flink te reduceren.

“Voor Europcar is de samenwerking met een digitaal platform als Fixico een strategische keuze. Door innovatie te omarmen kunnen we onze operationele processen verbeteren en concurrerend blijven én tegelijkertijd onze klanten een ‘first class service’ bieden,” aldus Tobias Zisik, Managing Director Germany van Europcar. “Met Fixico zijn we er klaar voor om ons schadeherstelproces naar een hoger niveau te tillen en onze voertuigen sneller dan ooit terug op de weg te brengen."

“Fixico’s snelle Europese groei bewijst onze vastberadenheid om automotive servicing opnieuw vorm te geven. Samen met Europcar delen we de ambitie om meerdere services te stroomlijnen en gebruikers een unieke ervaring te bieden binnen één platform,” zegt Derk Roodhuyzen de Vries, CEO van Fixico.
 

 

Geplaatst op 19-03-2024

< VorigeVolgende >


Share on: