Bekendmaking nominaties Adfiz prestatieonderzoek
45 initiatieven werden aangemeld voor het vernieuwde Adfiz Prestatie Onderzoek. De afgelopen weken zijn de jury’s bijeengekomen om de genomineerden vast te stellen. De nominaties in de categorie Duurzame Ontwikkeling en Ketenefficiency zijn bekendgemaakt.
Categorie Duurzame Ontwikkeling
AnsvarIdéa, a.s.r. en TVM genomineerd in categorie Duurzame Ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek
Voor het thema duurzame ontwikkeling heeft de jury onderleiding van voorzitter Dick-Jan Abbringh de volgende initiatieven genomineerd (in alfabetische volgorde):
Nominatie 1: AnsvarIdéa met Ansvar Bewust
De Ansvar Bewust-lijn bestaat uit een viertal verzekeringsproducten die aansluiten bij een duurzame levensstijl. Het gaat daarbij om verzekeringsproducten die niet alleen de focus leggen op financiële compensatie bij schade, maar ook op het aanbieden van maatschappelijke en economische services. Daarnaast is er aandacht voor het meeverzekeren van duurzame installaties en duurzaam (deel)gedrag en voor duurzaam schadeherstel. Zo beoogt AnsvarIdéa bij te dragen aan het realiseren van een betrokken en circulaire economie.
Nominatie 2: a.s.r. met Platform duurzaam wonen
Via het Platform duurzaam wonen biedt a.s.r. klanten inzicht in verduurzamingsopties en de mogelijkheden om dit te financieren en verzekeren. Samen met financial influencer PorteRenee.nl en Milieu Centraal worden blogs, interviews, vlogs, podcasts etc. gemaakt om bezoekers inzicht te bieden in de opties die ze hebben om te verduurzamen. En ze daarbij te laten zien dat verduurzamen niet ingewikkeld hoeft te zijn en je met elk budget kunt verduurzamen. Zo wil a.s.r. van verduurzaming en financiële producten een high interest product maken.
Nominatie 3: TVM Verzekeringen met Zero emissie verzekering
Met de Zero emissie verzekering wil TVM elektrisch en waterstof aangedreven voertuigen voor transport en logistiek verzekerbaar houden. De verzekering biedt een aantal extra dekkingen om de extra risico's van deze voertuigen beter te ondervangen. Zo helpt de verzekeraar transportondernemers bij de transitie naar zero emissie vervoer, zodat ze in 2030 aan alle eisen verplichtingen voldoen.
Categorie Ketenefficiency
a.s.r., BNP Paribas Cardif en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency van het Adfiz Prestatie Onderzoek
Voor het thema ketenefficiency heeft de jury onder leiding van voorzitter Wim Henk Steenpoorte de volgende initiatieven genomineerd (in alfabetische volgorde):
Nominatie 1: a.s.r. met Payroll Doenpensioen
Het Payroll Doenpensioen is een oplossing voor payroll bedrijven die sinds 2021 verplicht zijn een adequate pensioenregeling aan te bieden. Het Payroll Doenpensioen maakt het mogelijk om een pensioenregeling efficiënt uit te voeren op basis van beschikbare premie voor werknemers met een flexibel contract waarbij het aantal gewerkte uren per loontijdvak wisselt. De uitvoering van deze pensioenregeling is volledig geautomatiseerd door middel van koppelingen met het salarispakket.
Nominatie 2: BNP Paribas Cardif met Geautomatiseerde Garantiestelling
Met de volledig Geautomatiseerde Garantiestelling van BNP Paribas Cardif kan de adviseur op het moment dat het renteaanbod binnen is in Accelerate met één druk op de knop een bankgarantie voor de klant klaarzetten. De klant geeft akkoord in een vertrouwde en veilige (mijn)omgeving, wat verdere ondertekening overbodig maakt. De Geautomatiseerde Garantiestelling helpt zo het aanvraagproces te versnellen en fouten te elimineren, terwijl de adviseur de regie behoudt.
Nominatie 3: TAF met Maatwerk ORV
Deze oplossing versnelt vooral de aanvraag voor klanten met een verhoogd medisch risico. Als een overlijdenrisicoverzekering niet kan worden geaccepteerd om medische redenen, dan wordt de aanvraag automatisch voorgelegd aan herverzekeraar De Hoop, een Nederlandse herverzekeraar die gespecialiseerd is in het verzekeren van mensen met een verhoogd medisch risico. Er hoeft hierdoor geen nieuwe aanvraag ingediend te worden, en de klant hoeft niet opnieuw een gezondheidsverklaring in te vullen en aanvullende informatie aan te leveren.
De komende weken worden ook de genomineerden voor de andere themaprijzen bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaars per categorie worden op 12 januari bekend gemaakt tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst. Wil je daar ook bij zijn, klik dan hier.
Genomineerden in de categorie Klantenbelang en de laatse drie genomineerden in de categorie Verzekerbaarheid
Geplaatst op 08-12-2022
< VorigeVolgende >
Share on: