Dazure, Florius en Nationale-Nederlanden genomineerd in categorie Ketenefficiency

Maar liefst 39 verbeterinitiatieven of –projecten, verdeeld over 18 aanbieders, zijn dit jaar aangemeld voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. De afgelopen weken hebben de jury’s zich gebogen over alle inzendingen en per categorie drie genomineerden vastgesteld. Voor het thema ketenefficiency heeft de jury onder leiding van voorzitter Wim Henk Steenpoorte de volgende initiatieven genomineerd.

Nominatie 1: Dazure met Next Best Polis met AI
Dazure helpt intermediairs met op maat gemaakte ‘next best polis’-voorspellingen door het algoritme van Onesurance. Door data-technologie op deze wijze in te zetten, verbetert Dazure de efficiëntie van de keten en helpt Dazure bij het identificeren van klanten die baat hebben bij een overlijdensrisicoverzekering of een voogdijverzekering. Hiermee wordt ingespeeld op het maatschappelijke probleem van onderverzekering en het gemis aan het vastleggen van voogdijschap.
 
Nominatie 2: Florius met Integrale brondatapropositie voor een efficiëntere hypotheekketen
Florius biedt een totaal ondersteuningspakket voor het gebruik van brondata, zoals de Brondatacoach, die langsgaat bij adviseurs, acceptatie van meerdere brondataleveranciers, kennissessies, bronboardingweek, en de campagne 'Begin bij de bron, zet data ON'. Door bewustwording te creëren en begeleiding te bieden stimuleert Florius dat partijen in de keten actief en effectief brondata gaan gebruiken in hun dagelijkse praktijk. 
 
Nominatie 3: Nationale-Nederlanden met Aplaza koppelingen
Nationale-Nederlanden zet via Aplaza in op een volledig digitale keten via gegevenskoppeling van documenten, berichten, transactiegegevens en schadeclaims met het systeem van de adviseur. Zo wordt handmatige en dubbele invoer van gegevens voorkomen, wat besparing oplevert voor zowel het intermediair als de verzekeraar zelf. Na eerder in 2024 de geautomatiseerde verwerking van documenten en berichten te hebben gerealiseerd, volgt nu de geautomatiseerde verwerking van transactiegegevens voor Particuliere verzekeringen en in 2025 voor Zakelijke verzekeringen.
 
De afgelopen dagen hebben we ook de genomineerden voor de themaprijzen Verzekerbaarheid, Duurzame Ontwikkeling en Klantbelang bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaars per categorie worden op 9 januari bekend gemaakt tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst. Wil je daar ook bij zijn, klik dan hier
 
Geplaatst op 19-12-2024

< VorigeVolgende >


Share on: