DAS, Nationale-Nederlanden en TAF genomineerd in categorie Verzekerbaarheid

Maar liefst 39 verbeterinitiatieven of –projecten, verdeeld over 18 aanbieders, zijn dit jaar aangemeld voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. De afgelopen weken hebben de jury’s zich gebogen over alle inzendingen en per categorie drie genomineerden vastgesteld. Voor het thema verzekerbaarheid heeft de jury onder leiding van voorzitter Jurjen Burghgraef de volgende initiatieven genomineerd (in alfabetische volgorde).

Nominatie 1: DAS met Contracten van DAS 
Het creëren van bewustzijn rond juridische risico's en preventie is cruciaal voor zakelijke ondernemers. Het draagt bij aan het betaalbaar en toegankelijk houden van juridische dienstverlening. Met Contracten van DAS biedt DAS de ondernemer modeldocumenten, zoals brieven, reglementen en overeenkomsten, zodat hij slimmer en sterker beslissingen kan nemen. Door afspraken goed vast te leggen wordt namelijk meer juridische zekerheid geboden en kunnen conflicten worden voorkomen. En heeft de ondernemer toch een juridisch conflict, dan staat hij juridisch sterker. 
 
Nominatie 2: Nationale-Nederlanden met Verzekerbaarheid sekswerkers 
Sinds 2002 is het voor zelfstandige sekswerkers verplicht om een KvK inschrijving te hebben en belasting te betalen. Echter, tot begin dit jaar was het voor deze groep niet mogelijk om een zakelijke verzekering af te sluiten. Sinds januari 2024 verzekert Nationale-Nederlanden ook deze groep ondernemers. De verzekeringen zijn maatwerk en kunnen alleen afgesloten worden via een adviseur. Met deze stap helpt Nationale-Nederlanden bij het versterken van de financiële positie van de groep sekswerkers die uit zo’n 20.000 ondernemers bestaat.  
 
Nominatie 3: TAF met een AOV met toekomstbestendige dekking tot AOW-leeftijd 
Door ondernemers een flexibele arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te bieden die automatisch meegroeit met de AOW-leeftijd, verbetert TAF de zakelijke verzekerbaarheid. TAF verwacht (zoals het er nu naar uitziet) dat ondernemers hiermee via de opt-out vrijstelling kunnen krijgen van de voorgestelde verplichte AOV. Dit biedt hen de flexibiliteit om een dekking te kiezen die beter aansluit bij hun persoonlijke situatie. En adviseurs kunnen toekomstbestendig advies geven met een product dat voldoet aan zowel huidige als toekomstige wettelijke eisen. 
 
Morgen worden de genomineerden voor de laatste themaprijs bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaars per categorie worden op 9 januari bekend gemaakt tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst. Wil je daar ook bij zijn, klik dan hier
Geplaatst op 18-12-2024

< VorigeVolgende >


Share on: