Britten annuleren reis- en huisdierenverzekering door hoge inflatie
Ongeveer één op de tien Britten heeft in 2022 de reis- en huisdierenverzekering opgezegd als gevolg van de hoge Britse inflatie.
Meer dan 11% van de reisverzekeringsklanten annuleerde hun polis in de afgelopen 12 maanden als een kostenbesparende maatregel te midden van de Britse levenskostencrisis. Ondertussen ondernam nog eens 9,0% van de klanten met een huisdierenverzekering en 4,8% van de klanten met een opstalverzekering dezelfde actie, volgens de 2022 UK Insurance Consumer Survey* van GlobalData.Benjamin Hatton, Insurance Analyst bij GlobalData: "De druk op de levensstandaard in het Verenigd Koninkrijk dwingt veel consumenten om hun bestedingsgewoonten te veranderen nu de kosten van levensonderhoud blijven stijgen. Meer dan 41% van de consumenten die hun reispolis hebben opgezegd, deden dit als kostenbesparende maatregel. De COVID-19 pandemie blijft ook van invloed op de reisplannen van consumenten: 29% annuleert omdat zij zeggen minder vaak te reizen dan voorheen."
Volgens het onderzoek deed 50% van de consumenten die hun huisdierenverzekering hebben opgezegd dit om hun kosten te drukken. Nog eens 10,2% van de polishouders overweegt hun huisdierenverzekering op te zeggen omdat de hoge inflatie steeds meer consumenten ertoe aanzet belangrijke kostenbesparende maatregelen te nemen.
Hatton concludeert: "Ook voor het opzeggen van woonverzekeringen was de meest genoemde reden opnieuw om kosten te besparen. Voor 44,4% van de respondenten was dit de reden van opzegging. Aangezien thuiswerken een belangrijke trend is gebleven sinds het begin van de pandemie, zeggen sommige consumenten hun woonverzekeringspolis op omdat ze meer tijd thuis doorbrengen. 17,9% van de respondenten die opzegden, gaf deze factor als reden voor de beslissing."
*GlobalData's 2022 UK Insurance Consumer Survey (4.018 respondenten).
Bron: GlobalData
Geplaatst op 09-11-2022
< VorigeVolgende >
Share on: