Nieuwe focus Schade Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden brengt een nieuwe focus aan bij het schadebedrijf. De bedrijfsonderdelen Zakelijke Schade en Particuliere Schade worden ingericht naar distributiekanaal. De bediening van het intermediair voor zowel zakelijk als particulier wordt samengevoegd in het nieuwe bedrijfsonderdeel Schade Intermediair.

Het nieuwe bedrijfsonderdeel Schade Intermediair komt onder leiding te staan van Gerard van Rooijen. Bianca Knispel concentreert zich als directeur van Retail Schade & Zorg op de directe klantbediening. De Intermediaire klantbediening blijft bij Voogd & Voogd (NNVS), onlangs is dit contract met 2 jaar verlengd. De directe portefeuille wordt op termijn binnen Retail Schade & Zorg zelf uitgevoerd en niet meer uitbesteed aan NNVS.
 

Met het centraliseren van de intermediaire dienstverlening wil Nationale-Nederlanden de kracht en de rol van de adviseur benadrukken. Gerard van Rooijen: "Hiermee komt er voor zowel intermediair als volmacht een integrale verantwoordelijkheid op het gebied van schadeverzekeringen. De focus ligt op het nog verder verbeteren van onze dienstverlening naar adviseurs. De adviseur krijgt voor zowel zakelijke als particuliere schadeproducten nog slechts met één accountmanager te maken die de adviseur ondersteunt in de marktbewerking met producten en diensten van Nationale-Nederlanden."


Retail Schade & Zorg focust, met bankassurance ketens en OHRA, op de directe klant. Bianca Knispel: "Uiteindelijk wil de klant een simpel en duidelijk product met een hoogwaardige service en een verantwoorde dekking tegen een aantrekkelijke premie. We gaan meer efficiency halen uit ons schaalvoordeel en het diverse aanbod van verzekeringsproducten aanscherpen.’

Geplaatst op 15-07-2021


Share on: