Nieuwe Nederlandse start-up Insify richt pijlen op zakelijke verzekeringen

Ondernemers ontzorgen met een technology-first aanpak voor zakelijke verzekeringen, dat is het idee achter Insify. Het geheim van Insify? Slim gebruikmaken van technologie en data, en daarmee ondernemers in staat stellen zelf hun verzekeringen te regelen.

De Nederlandse InsurTech zet in op volledig digitale processen, waarmee het bedrijf drie voordelen voor ondernemers realiseert: simpel aan te vragen, snel geregeld (binnen vijf minuten) én tegen scherpe prijzen.

Insify is opgericht door Koen Thijssen, eerder mede-oprichter van het succesvolle Bloomon. Het werkt samen met onder andere de aanbieder van de zakelijke verzekeringen Nationale-Nederlanden en bunq.
 
Investeerders
Inmiddels heeft Insify de eerste financieringsronde achter de rug. Het bedrijf haalde 1.8 miljoen euro op bij twee venture capital fondsen: het Berlijnse Fly Ventures en het Londense Frontline Ventures. Daarnaast stapte een aantal bekende namen uit de tech-industrie in, onder wie Maximilian Tayenthal (oprichter van challenger bank N26) en Charles Songhurst (tech investeerder). Marie Wennergren, partner bij Fly Ventures, licht toe: "Tot op heden heeft tech relatief weinig impact gehad op de verzekeringssector. Wij verwachten dat Insify dit gaat veranderen doordat het als eerste partij zakelijke verzekeringen, technologie en data combineert tot één coherent product. Daarnaast weet Thijssen als ondernemer precies waar ondernemers behoefte aan hebben, dat vertrekpunt is uiterst waardevol."
 
Ondernemers ontzorgen
"Verzekeren is niet iets waar ondernemers lang bij willen stilstaan", legt Thijssen uit. "Maar in de praktijk kost het kiezen van de juiste verzekeringen en het afsluiten ervan veel tijd. Daarnaast is het veelal niet mogelijk om zakelijke verzekeringen online te regelen. Ik heb me daar als ondernemer enorm aan gestoord. Met Insify maken we het nu makkelijker dan ooit om als ondernemer je verzekeringen te regelen. We ondersteunen onze gebruikers hiertoe met technologie en door het beschikbaar maken van data. Zo kunnen ondernemers zelf eenvoudig kiezen wat ze wel en wat ze niet verzekeren. Volledig online, dus gemakkelijk en snel.’"

Overigens wordt de frustratie van Thijssen breed gedragen onder ondernemers. Uit recent verschenen onderzoek van McKinsey blijkt dat ondernemers verzekeringen meer zijn gaan beoordelen op prijs en op online mogelijkheden. De coronapandemie heeft deze ontwikkeling volgens dit onderzoek verder versneld.
 
Breed aanbod
De benodigde AFM-vergunning is inmiddels binnen en de onderneming is van start met de eerste verzekeringen. Insify kiest ervoor om te lanceren met vijf verschillende verzekeringen: arbeidsongeschiktheid, bedrijfsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, inventaris en computers & elektronica. Thijssen: ‘Bedrijven hebben vaak deze verschillende typen verzekeringen nodig. Omdat je je als ondernemer liever focust op je bedrijf, vinden wij het belangrijk dat ondernemers in één keer al hun verzekeringen kunnen regelen.’
 
Samenwerking verzekeraars
Insify werkt als bemiddelaar samen met verschillende verzekeraars, waaronder de aanbieder van de zakelijke verzekeringen Nationale-Nederlanden en TAF, aanbieder van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Tevens werkt Insify samen met andere vernieuwende spelers, waaronder bunq. ‘Met Insify hebben we een partner gevonden die onze zakelijke gebruikers kan voorzien van verzekeringen op de manier die ze van ons gewend zijn: eenvoudig, snel en online’, aldus Ali Niknam, CEO en oprichter van bunq.
 

 
Geplaatst op 09-12-2020


Share on: