Aanmaken digitaal dossier voor schadeherstelpartners van AkzoNobel
Vanaf half augustus kunnen Acoat Selected-partners van AkzoNobel kiezen voor de Digitale Intake: een tijdbesparend hulpmiddel, ontwikkeld door OpenClaims in samenwerking met AkzoNobel.
Kwartier tijdbesparingNormaal gesproken gaat een klant naar een schadeherstelbedrijf voor een inspectie van de schade aan zijn voertuig. Met de Digitale Intake is dat niet nodig. Dat scheelt tijd: tot wel een kwartier per dossier. Ook voor de klant is het prettig en efficiënt dat hij zijn persoonlijke gegevens, schadegegevens en -foto’s digitaal kan aanleveren. De Digitale Intake werkt op een telefoon, tablet of computer via de website van het schadeherstelbedrijf, of met een link in een e-mailbericht. Het schadeherstelbedrijf ontvangt het digitale schadedossier en kan vervolgens met zijn klant een afspraak inplannen om de schade te herstellen.
Nooit meer dubbel invoerwerk
Schadeherstelbedrijven kunnen gegevens die in de Digitale Intake zijn ingevoerd met een druk op de knop doorsturen naar hun schadeherstelsoftware en managementprogramma’s, zoals Delta/W, iBoss en Carbeat. “Dubbel invoerwerk – en daarmee de kans op fouten – behoort dus tot het verleden”, vertelt Sander Knip, Country Cluster Manager Vehicle Refinishes bij AkzoNobel. “En nóg een belangrijk pluspunt: de Digitale Intake is ook inzetbaar als extra service naar partners van schadeherstelbedrijven, zoals dealerbedrijven of tussenpersonen.”
Behoefte aan meer digitale oplossingen
Openclaims heeft de Digitale Intake ontwikkeld als onderdeel van zijn SaaS (Software as a Service) platform, dat onder meer wordt gebruikt door herstelbedrijven, verzekeraars en leasemaatschappijen. “Al langer zien wij de behoefte aan meer digitale oplossingen rondom de werkzaamheden van schadeherstelbedrijven. De coronacrisis brengt omstandigheden met zich mee die ook om dit soort innovatieve oplossingen vragen. Daarom is dit voor ons hét moment om onze samenwerking met AkzoNobel te benutten en de Digitale Intake snel op de markt te brengen,” verklaart Martine Dietvorst, Head of Operations bij Openclaims.
Geplaatst op 18-08-2020
< VorigeVolgende >
Share on: