FERMA 2022 zorgde voor de juiste kruisbestuiving
FERMA koos Transitioning Together - Risk Leadership in a Fast-changing World als thema voor 2022. Dit bleek een natuurlijke voortzetting van het vorige thema, From Risk to Resilience. Jeroen Fröhlich, CEO van Sedgwick was enthousiast. "Opnieuw bleek het een plek om te leren, te ontmoeten maar vooral te kijken hoe we samen kunnen werken aan de uitdagingen van de toekomst."
Foto: Jeroen Frölich bij het Holland Insurance House in Hotel Cecil Kopenhagen
Dit jaar vond de beurs in Kopenhagen plaats. Opnieuw bleek het een plek om te leren, te ontmoeten maar vooral te kijken hoe we samen kunnen werken aan de uitdagingen van de toekomst. Want er is veel veranderd in onze wereld. Wat is onze rol in de nieuwe werkelijkheid? Een interessante vraag om met elkaar te beantwoorden. “Ferma betekent voor mij aanhalen van oude contacten, nieuwe contacten maken en vooral luisteren naar de behoeftes van onze klanten. Supply chain verstoringen, arbeidsmarkt, climate change en een verschuivende wereldorde: hoe kunnen wij onze kennis, capaciteit en ICT oplossingen zo inzetten bij de risico’s die onze klanten lopen. Partnership is dé manier om te bereiken wat we willen”, verduidelijkt Fröhlich. Naast het voeren van informele gesprekken en het bijwonen van workshops, vertelden vooraanstaande sprekers ons over de huidige trends en uitdagingen. Maros Sefcovic (vice president of the European Commission), Eva Kailli (Vice President, European Parliament) en de Nederlandse Petra Hielkema (bestuurslid European Insurance and Occupational Pensions Authority (EIOPA), behoorden tot de 65 sprekers.
“Ik werd daarnaast vooral geïnspireerd door de Young Insurance die aanwezig waren en waarvoor Sedgwick workshops organiseerde”, vertelt Frölich. “Wat me opviel is hoe makkelijk deze nieuwe generatie verbintenissen met elkaar aangaat. De interactie en de communicatie tussen de young insurance in Europa is een groot goed. Want er is een grote verschuiving gaande in de arbeidsmarkt en dat geldt natuurlijk ook voor ons. In deze transitie moeten we investeren in de juiste mensen en de juiste kennis en kwaliteiten.
We hebben goed naar onze klanten geluisterd en investeren daadwerkelijk in de toekomst van ons vak. Dat laatste hebben we als organisatie ook laten zien op de Hollandse avond, oftewel in het Holland Insurance House. Deze avond stond in het teken van alles wat Nederlands is. Een avond vol Nederlandse gezelligheid, met typisch Nederlandse muziek en bitterballen.”
Geplaatst op 14-10-2022
< VorigeVolgende >
Share on: