Fixico gaat een samenwerking aan met Zego

Het digitale autoschadeherstelplatform Fixico wat zich richt op het vinden van de juiste hersteloplossing voor zakelijke klanten, berijders en schadeherstelbedrijven, gaat een samenwerking aan met Zego, een nieuwe en zeer aansprekende partner en het eerste insurtech bedrijf uit het Verenigd Koninkrijk dat de ‘unicorn’ status heeft bereikt.

Zego, opgericht in Londen in 2016, is onlangs naar Nederland gekomen en biedt een tal van verzekeringsproducten die wagenparkbeheerders helpen tijd en geld te besparen. Zego biedt eenvoudige administratie en risicobeheer om het rijgedrag te verbeteren, wat resulteert in lagere premies, terwijl ook de vlootkosten dalen en de algehele verkeersveiligheid en duurzaamheid van het wagenpark ten goede komen. Zego's nieuwe gebruik van gedragsgegevens en telematica heeft hun expansie in heel Europa ondersteund en heeft van hen de eerste in het Verenigd Koninkrijk gevestigde insurtech gemaakt die de unicornstatus heeft bereikt.
 
Voor de dagelijkse schadeafhandeling werkt Zego samen met Van Ameyde, een Europese marktleider in schadebeheer en IT-ontwikkeling voor verzekerings- en risicobeheerbedrijven. De digitale oplossing van Fixico is volledig geïntegreerd met de software van Van Ameyde, zodat de vlootbeheerders van Zego naadloos het end-to-end schadeclaim- en reparatieafhandelingsproces kunnen beheren. 
 
Fixico's repair management platform en marktplaats van meer dan 2.500 herstellers in heel Europa ondersteunt bedrijven en bestuurders bij het vinden van de beste reparatieoplossingen voor hun voertuigen. Fixico's platform is volledig aanpasbaar en eenvoudig te integreren met bestaande systemen en processen. Zo zullen de klanten van Zego moeiteloze reparatietoewijzing en -beheer kunnen ervaren. Aangezien Fixico alle reparaties in een centrale omgeving stroomlijnt, kunnen gebruikers bovendien rijke inzichten verwerven in reparatie KPI's zoals prijzen, cyclustijden en prestaties van reparateurs. 
 
De samenwerking tussen Fixico en Zego is van start gegaan in Nederland met plannen om binnenkort uit te rollen naar andere Europese landen. Fixico maakt al gebruik van haar netwerk van reparateurs om Zego te ondersteunen bij de installatie van de volgapparatuur in zowel Nederland als Frankrijk.
 
"Twee innovatieve bedrijven slaan de handen in elkaar om de verzekeringssector te transformeren door gebruik te maken van high-end tech-oplossingen die klanten tijd en geld besparen. Fixico helpt ons de reparatiekant op een volledig digitale manier te beheren, biedt ons volledige controle over alle reparaties en stelt ons in staat te profiteren van een reparatienetwerk in heel Europa," aldus Sander Kernkamp, General Manager Nederland bij Zego. 
 
"Zego maakt verzekeren gemakkelijk en wij zijn blij dat we hen kunnen helpen om reparaties ook gemakkelijk te maken. Samen kunnen we een volledig digitale oplossing bieden die niet alleen een soepelere gebruikerservaring belooft, maar ook de beste reparatieoplossingen vindt in termen van kwaliteit, kosten, beschikbaarheid en afstand," aldus Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en medeoprichter van Fixico. 
 
Geplaatst op 19-05-2022

< VorigeVolgende >


Share on: