Dertig procent schademeldingen Limburg afgehandeld
Het aantal schademeldingen bij Nationale-Nederlanden en de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren stabiliseert zich op ruim 2000 particuliere en ruim 500 zakelijke meldingen. Bij onze zuiderburen heeft NN Belgiƫ ondertussen bijna 2000 meldingen gehad van klanten. Hiervoor heeft het direct na de overstroming haar mobiele kantoor naar de getroffen regio gestuurd.
De afhandeling van de schademeldingen ligt een maand na de overstromingsramp in Nederland en België vol op koers en herstelwerkzaamheden zijn en worden voor de komende weken en maanden ingepland.In Nederland zijn nu ongeveer een derde van de schademeldingen, zowel zakelijke als particuliere, afgehandeld. Wanneer dit direct mogelijk is, is er direct uitgekeerd, zijn er voorschotten verleend, maar zijn er soms ook claims afgewezen. De Schade Managers Thuis en experts zijn vanuit lokale vestigingen een grote diversiteit aan claims tegen gekomen. Van ondergelopen kelders met de hele huisraad drijvend in het water, een groot stroomloos zeeaquarium tot en met weggedreven en -gesleepte auto’s. Experts hebben een luisterend oor geboden als de emoties hoog opgelopen waren en advies gegeven over wat wel en niet gedekt was met de diverse verzekeringen. Dit leidde zo nu en dan helaas tot teleurstellend nieuws, maar soms was er meer mogelijk dan klanten zelf dachten. Daarnaast zijn op locatie inventarisaties gemaakt van de herstelwerkzaamheden, waarna herstelplanners dit in gang hebben gezet en de eerste noodzakelijke werkzaamheden zijn afgerond.
NN België
België werd getroffen door grote overstromingen in het midden en het oosten van het land. NN België heeft met een gerichte SMS campagne haar klanten naar de digitale schadeaangifte gestuurd. Hierdoor hebben méér klanten op kortere tijd hun schadedossier kunnen openen – maar liefst 25% van de klanten heeft voor deze optie gekozen. In de gebieden die het hardst zijn getroffen, heeft NN België met de NN Mobile Office persoonlijke en snelle bijstand geboden voor haar getroffen klanten. Vragen zijn snel beantwoord, experts hebben geholpen met schadeaangiftes en zijn meteen ter plaatse expertisebezoeken gaan uitvoeren. Hiermee is cruciale tijd gewonnen en hebben klanten op basis van eerste raming op locatie sneller een eerste uitbetaling gekregen. Daarnaast hebben ING en NN ook het NN Care Pack met diverse essentiële basisbenodigdheden uitgedeeld. Omwille van de enorme impact van de overstromingen stelt NN België tot 15 oktober kosteloze psychologische ondersteuning ter beschikking voor haar zwaarst getroffen verzekerden.
< VorigeVolgende >
Share on: