NN heeft eerste schademeldingen overstroming Limburg afgehandeld
Ruim 2000 particuliere en 500 zakelijke schademeldingen zijn sinds de overstroming van 14 juli gemeld bij Nationale-Nederlanden en de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren. Experts zijn aanwezig in het overstromingsgebied en helpen klanten direct waar het mogelijk is. Herstelplanners maken afspraken voor herstelwerkzaamheden en voor ondernemers worden alternatieven geregeld om hun werkzaamheden voort te kunnen zetten.
Frituurwagens, tijdelijke marktkramen en hulp bij bezorgen aan huis voor lokale winkeliers en horecaondernemers of tijdelijke huisvesting voor particulieren. Op locatie en vanuit de lokale vestigingen van SNS Verzekeren gaat de hulp aan gedupeerde klanten volop door. De NN Schade Manager Thuis gaat bij klanten thuis langs om hen ter plekke bij te staan. Schadeafhandeling wordt zoveel mogelijk ter plekke afgedaan door kleine schades gelijk uit te betalen. Bij grotere schades krijgen gedupeerde klanten een voorschot op de schadeclaim. Zo heeft SNS Verzekeren met een voorschot een klant kunnen helpen om binnen 24 uur door een verwarmingsmonteur een nieuwe cv-ketel te laten ophangen.
ING Verzekeren, OHRA en ABN AMRO Verzekeringen bellen direct met klanten uit het overstromingsgebied. Wanneer er geen schade is gemeld, bellen ze met de vraag of hier hulp bij nodig is. Herstelplanners maken afspraken met klanten en specialisten voor werkzaamheden aan bijvoorbeeld vloeren, muren, keukens etc. Dit is wel afhankelijk hoelang het drogen gaat duren, herstellers worden hier actief op ingezet. De verwachting is dat de droging nog enkele weken zal duren. Het advies blijft dat het belangrijk is om foto’s te maken van de schade en deze in te dienen bij de verzekeraar.
Naast klanten van schadeverzekeringen, benaderen ook NN Bank en Woonnu actief de hypotheekadviseurs van klanten uit getroffen gebieden om te vragen of en welke hulp nodig is.
< Vorige
Share on: