Lancering van JOOPY Insurance

Incentives Solutions, gespecialiseerd in het plannen en beheren van incentives en commissies, lanceert JOOPY Insurance, een nieuwe technologie voor het berekenen en beheren van provisieovereenkomsten.

Het systeem, voor het implementeren van complexe bedrijfsmodellen voor verzekeringsagenten, is in 2020 door verschillende grote Israëlische verzekeringsmaatschappijen geïnstalleerd en biedt verzekeraars een instrument voor het beheer van werkovereenkomsten met hun agenten en het berekenen van volumecommissies, terwijl het tegelijkertijd een oplossing biedt voor complexe modellen.

Het berekenen van volumeprovisies van verzekeringsagenten is een van de meest complexe uitdagingen voor verzekeraars, vanwege de hoge mate van concurrentie in de sector en de noodzaak om ingewikkelde bedrijfsmodellen op korte termijn en met maximale transparantie te implementeren.
 
De Joopy-oplossing wordt door het onderzoeksbureau Gartner gedefinieerd als een van de meest innovatieve in een nieuwe wereldwijde marktniche van SPM-software (Sales Performance Management) die snel groeit. De markt voor SPM-software steeg in 2019 met 14% met een omzet van meer dan één miljard dollar. Volgens onderzoeksschattingen zullen eind 2020 ongeveer 40% van de bedrijven die commissies betalen aan meer dan honderd werknemers, dit soort oplossingen gaan invoeren. Dit verhoogt de verkoop door agenten met 10-12% en daarmee ook hun commissies.
 
Het JOOPY-verzekeringssysteem biedt end-to-end managementcapaciteiten, terwijl het een individuele werkovereenkomst voor een agent definieert, met inbegrip van zijn of haar specifieke voorwaarden in elk verzekeringssegment en type polis. De overeenkomst wordt goedgekeurd door managers van de verzekeringsmaatschappij en wordt digitaal ondertekend door de agent. Eventuele reglementaire of andere wijzigingen kunnen snel worden aangenomen, in overeenkomsten of als onderdeel van het systeem dat wordt gebruikt voor de berekening van de commissies en kunnen worden uitgevoerd zonder enig handmatig werk.
 
Agenten krijgen via de website van de verzekeringsmaatschappij een eenduidig beeld van alle gegevens met betrekking tot de commissies, het volume zoals berekend door het JOOPY-verzekeringssysteem. Zo kunnen de provisies en de manier waarop deze worden berekend worden gevolgd, evenals het controleren van de te behalen doelstellingen.  Het systeem omvat analyse-instrumenten en managementrapporten.
 
Amir Fishlevich, CEO en oprichter van Incentives Solutions: "Onze technologie markeert een keerpunt in het vermogen van de verzekeringssector om de relaties tussen grote verzekeringsmaatschappijen, agentschappen en agenten effectief en transparant te beheren. Het gebruik van verouderde, onnauwkeurige en zelf ontwikkelde softwareprogramma's is niet langer geschikt voor concurrerende markten zoals die in de verzekeringsbranche bestaan en vereist nu de automatisering van de bijbehorende processen. De oplossing stelt niet alleen ongekende besparingen en efficiëntie voor, maar dient ook als een stimulans voor het verhogen van de omzet, winst en groei. "
 
 
Geplaatst op 16-11-2020


Share on: