Allianz op de 39e plaats in de Best Global Brands Ranking van Interbrand

Allianz bereikt dit jaar de 39e plaats in de Best Global Brands Ranking van Interbrand. De ranking bevestigt de groeiende kracht en relevantie van Allianz's merk. Het positieve nieuws komt op een bijzonder onzeker moment voor markten en industrieën over de hele wereld, omdat ze proberen de uitdagingen van een wereldwijde pandemie het hoofd te bieden.

"Onze focus op veerkracht, integriteit en klantgerichtheid werpt zijn vruchten af. Allianz is wereldwijd opnieuw erkend als het nummer één verzekeringsmerk, wat fantastisch nieuws is en bevestigt dat we op de goede weg zijn", aldus Oliver Bäte, Chief Executive Officer van Allianz SE.

"We zijn er enorm trots op dat we de nummer 1 zijn op het gebied van verzekeringen en dat we onze plaats in de top 40 van beste wereldwijde merken hebben veroverd. In slechts tien jaar tijd is Allianz van de 67e plaats op de lijst met een waarde van 4,9 miljard dollar in 2010 naar de 39e plaats met een waarde van bijna 13 miljard dollar in 2020 gestegen. Terwijl de helft van de merken in de Top 100 dit jaar niet groeide, steeg de merkwaardering van Allianz ondanks de crisis met 7 procent naar 12,935 miljard dollar", aldus Christian Deuringer, Head of Brand & Partnerships bij Allianz SE. "We hebben ons ten doel gesteld om in 2025 een Top 25 merk te worden."
 
Voor Allianz is de ranking meer dan een bemoedigend teken van de groeiende kracht van het merk. Het wijst ook op de toenemende rol van Allianz in het leven van de mensen.
 
"Tijdens Covid-19 hebben we hard gewerkt om onze belofte waar te maken en om een nog grotere rol te spelen in het leven van onze klanten, onze medewerkers en onze gemeenschappen, om de toekomst veilig te stellen en om onze klanten moed te geven in deze moeilijke tijden", aldus Serge Raffard, Group Strategy, Marketing, Distribution Officer bij Allianz SE.
 
"Onze klantgerichtheid en veerkracht stellen ons in staat om onszelf te vergelijken met merken in andere sectoren. De diversiteit van ons aanbod, bijvoorbeeld met gezondheidsdiensten zoals Doctor on Call of Chat met Allianz Partners, heeft een enorme impact gehad tijdens de pandemie en heeft het verschil gemaakt", voegde Raffard eraan toe. "We zijn nu op weg naar hogere toppen met onze Olympische samenwerking die op 1 januari 2021 wereldwijd van start gaat. En we kijken uit naar nog veel meer mijlpalen."
 
Interbrand publiceert het Best Global Brands rapport op jaarbasis. Elk jaar wordt er in het verslag naar gestreefd om de 100 meest waardevolle merken ter wereld te identificeren. De merkwaarderingsmethode van Interbrand was de eerste die een ISO 10668-certificering kreeg.
 
Om in aanmerking te komen, moeten de merken een publieke beursnotering hebben en wereldwijd aanwezig zijn. Merken worden vervolgens beoordeeld op basis van de economische winst die kan worden toegewezen aan de merkverkopen, de rol van het merk, d.w.z. de mate waarin het merk de aankoopbeslissing beïnvloedt, en ten slotte de kracht van het merk, die wordt vastgesteld aan de hand van tien verschillende interne en externe factoren voor de prestaties van het merk.
 
Voor de volledige Top 100-ranking en het rapport met een uitgebreide analyse van de groei, de sector en de trends in de industrie, ga naar www.interbrand.com/best-global-brands/.
Geplaatst op 20-10-2020


Share on: