Twee benoemingen bij Allianz Partners voor de data- en salesstrategie

Allianz Partners, een wereldleider in verzekeringen en hulpverlening, heeft twee strategische benoemingen aangekondigd om het bedrijf te ondersteunen in zijn ambities om de digitale capaciteiten te versterken en verder te groeien.

Foto: Pieter Viljoen is benoemd tot Global Head of Data & Analytics en Julie Lesne is genomineerd tot Global Head of Sales Excellence and Steering

Pieter Viljoen – Global Head of Data & Analytics
Met meer dan 20 jaar ervaring in de verzekeringen en de banksector in Europa, Afrika en het Midden-Oosten, komt Pieter Viljoen bij Allianz Partners om de Data-functie te leiden en de transformatie van Allianz Partners met nieuwe digitale oplossingen te stimuleren. Pieter zal werken aan het versterken van de datamogelijkheden en het ondersteunen van bedrijfsprioriteiten door middel van strategisch gebruik van data.

Pieter heeft uitgebreide ervaring op het gebied van data en analyse. Hij heeft leiding gegeven tijdens het opstarten en op grote schaal uitrollen van datagestuurde oplossingen bij verschillende bedrijven, waaronder ING, Achmea, Standard Bank en Infomet. Hij rapporteert aan Beatriz Corti-Stuber, Chief Transformation Officer en bestuurslid van Allianz Partners.
 
Julie Lesne – Global Head of Sales Excellence and Steering 
Julie Lesne komt bij Allianz Partners om leiding te geven aan de functie Global Sales Excellence and Steering, waarbij ze zich concentreert op het versnellen van groei en het ontwikkelen van talent voor onze verkooporganisatie. Onder haar leiding zal Allianz Partners de wereldwijde verkoopstrategie afstemmen op de behoeften van de lokale markt en de klant centraal blijven stellen bij ieder voorstel en iedere zakelijke interactie.

Julie neemt meer dan 20 jaar ervaring mee naar haar nieuwe functie, waarvan een groot deel in verschillende leidinggevende functies bij AXA. In haar meest recente functie was ze bestuurslid en Global Head of Assistance and Services bij AXA Partners.  Ze rapporteert aan Jacob Fuest, Chief Market Officer en bestuurslid van Allianz Partners.
 
Tomas Kunzmann, CEO van Allianz Partners: "We zijn er trots op dat zulke ervaren en getalenteerde collega's zich bij Allianz Partners aansluiten om ons te helpen meer datagedreven en klantgericht te worden en meer kansen binnen te halen. In de digitale wereld van vandaag kan geen enkel bedrijf succesvol zijn zonder efficiënt gebruik te maken van data, hetzij voor geïnformeerde besluitvorming, inzicht in de klant of operationele efficiëntie. Ik vertrouw erop dat de diepgaande kennis en ervaring van zowel Pieter als Julie verdere groei
Geplaatst op 08-10-2024

< VorigeVolgende >


Share on: