Nieuwe positionering 100-jarige Goudse: ‘Lang leve jouw manier’

De Goudse Verzekeringen bestaat 100 jaar en grijpt haar eeuwfeest aan voor een eerbetoon aan het Nederlandse mkb. In de loop van 2024 rolt het familiebedrijf een campagne uit met een hoofdrol voor ondernemers die zelfverzekerd hun eigen koers volgen. De pay-off onderstreept die eigenheid met vier woorden die in alle uitingen terugkeren: ‘Lang leve jouw manier.’

Wie dichtbij zichzelf blijft, komt het verst
Voor deze campagne nam de verzekeraar na een bureaupitch het B-Corp gecertificeerde campagnebureau True Ideas in de arm. 
De inspiratie voor de campagne haalde True Ideas onder meer uit de start van De Goudse zelf. Want toen Geert Bouwmeester in 1924 op zijn 22e besloot zijn eigen verzekeringsmaatschappij te starten, waren er genoeg mensen die hem vertelden wat er allemaal mis kon gaan. Toch ging hij door, op zijn eigen, unieke manier. Wie dichtbij zichzelf blijft, komt het verst tenslotte. De campagne verwoordt en verbeeldt die overtuiging en brengt zo een ode aan de authenticiteit van ondernemers. ‘Lang leve jouw manier.’

Van online video’s tot billboards en radio
Op basis van deze positionering ontwikkelde True Ideas een cross mediale campagne, gericht op mkb’ers. Mede mogelijk gemaakt door productiepartij Better Call Sol. Zuiver Media adviseerde over de middeleninzet. Met ingang van 18 maart komt de doelgroep gedurende heel 2024 video’s en ads tegen op nieuws- en ondernemerssites, Instagram en Facebook en waar ze zich online maar bevinden. In drie periodes (maart-april, mei-juni en september-oktober) worden ook billboards ingezet in combinatie met radiocommercials op onder andere NPO Radio 2, Radio 538 en Veronica. 


Als ondernemend familiebedrijf voelen wij ons nauw betrokken bij andere ondernemers. De afgelopen 100 jaar volgden we altijd onze eigen weg en we zien ook om ons heen dat ondernemers die op zichzelf vertrouwen, het verst komen. Daarin zit de kracht van duurzaam ondernemerschap.” 
Geert Bouwmeester – bestuursvoorzitter De Goudse 
 
 
“De Goudse is een écht familiebedrijf. Dat voel je in alles. Ze blijven heel dicht bij zichzelf. En dat is een onderbelichte kracht, voor elke ondernemer die duurzaam succesvol wil zijn. ‘Lang leve jouw manier’ verwoordt iets dat resoneert bij mkb-ondernemers. En bovendien ook bij de medewerkers van De Goudse. En dat is precies wat je wilt.” 
Jeroen Ritsema – Strategy Director True Ideas  
 
Geplaatst op 18-03-2024

< VorigeVolgende >


Share on: