HDI Global zet eigen GPT-systeem in voor procesvergroting

Met de inhouse generatieve AI-oplossing HDI-GPT heeft HDI Global de mogelijkheid gecreëerd om realtime inzichten te verkrijgen uit ongestructureerde data in tekst- of beeldvorm ter ondersteuning van de medewerkers van HDI Global. De experts van HDI Global maken al jaren gebruik van AI-modellen, maar deze oplossing biedt voor het eerst realtime inzichten.

Dr. Thomas Kuhnt, Chief Operating Officer van HDI Global SE

 

Er zijn volgens het bedrijf al duidelijke voordelen voor klanten en medewerkers: in de eerste plaats tijdsbesparing door geoptimaliseerde processen in overeenstemming met de geldende vereisten voor gegevensbescherming en compliance. De industriële verzekeraar heeft een transformatiestrategie ontwikkeld om het volledige potentieel van de technologie systematisch te verkennen en duurzaam te introduceren.

 

Van de interpretatie van juridische contractvoorwaarden en de samenvatting van uitgebreide inhoud tot de registratie en evaluatie van verzekeringsclaims in realtime - de potentiële toepassingen van HDI-GPT als hulpmiddel voor interne gebruikers bij HDI Global zijn veelomvattend. Het voortdurende onderzoek naar mogelijke verdere gebruikssituaties is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie. HDI Global hecht ook veel belang aan het opleiden van haar medewerkers voor de toepassing, zodat zij kunnen optreden als deskundige partners voor klanten. Tot slot wordt een controlerende menselijke factor altijd geïntegreerd in de processen bij HDI Global, zelfs bij het gebruik van generatieve AI. Met een programma voor de duurzame technische volwassenheid van het personeel creëert het bedrijf de randvoorwaarden die nodig zijn voor langdurig, gebruiksvriendelijk gebruik.

"We hebben bewust de tijd genomen om de mogelijkheden van generatieve AI te verkennen. We moesten bewustzijn creëren binnen het bedrijf, de juiste cases identificeren en onderzoeken hoe de nieuwe oplossingen workflows op een zinvolle manier kunnen vergroten om onze werknemers echt te ondersteunen", legt Willi Weber, Head of Data Analytics bij HDI Global, uit. "Eén ding is al zeker: Het potentieel is enorm, maar de technologie moet voortdurend worden verkend in het belang van de gebruikers - en niet in de laatste plaats onze klanten. Ondanks alle versnelling en procesoptimalisatie heeft de bescherming van gegevens en bedrijfsgeheimen natuurlijk onze hoogste prioriteit."

 

Innovatieve tool voor het interpreteren van bedrijfsrelevante gegevens

"Met HDI-GPT maken we voor het eerst gebruik van generatieve AI om belangrijke verzekeringsprocessen te transformeren en workflows te optimaliseren", zegt Dr. Thomas Kuhnt, Chief Operating Officer van HDI Global SE. "Voor ons is het van fundamenteel belang dat het gaat om optimalisatie, niet om automatisering. De ‘human in the loop’ is onmisbaar bij het verantwoorde gebruik van generatieve AI en onze claim om klanten oplossingen op maat te bieden. Het doel is om de technologie in te zetten als co-piloot wanneer deze effectief blijkt te zijn in het verbeteren en versnellen van gegevensgebaseerde processen en een efficiënter bedrijfsbeheer mogelijk maakt. We staan aan het begin van een spannende ontwikkeling die elke dag vernieuwingen brengt en die we actief en strategisch vormgeven in het belang van onze stakeholders."

 

Gezien het belang van de menselijke factor in de omgang met HDI-GPT en de snelheid van de ontwikkelingen op dit gebied, zet HDI Global in op voortdurende training voor interne gebruikers. De kennis die wordt overgedragen is gebaseerd op de nieuwste technologie en de huidige normen voor gegevensbescherming. Gebaseerd op het zelfbeeld om op te treden als ‘partner in transformatie’ voor klanten, stuurt HDI Global op deze manier met vooruitziende blik digitale verandering in het eigen bedrijf aan om klanten optimale service te bieden door middel van technisch goed opgeleide medewerkers.

 

Door Cindy van der Helm (Bron: HDI Global)
Geplaatst op 30-01-2024

< VorigeVolgende >


Share on: