Allianz Partners lanceert de allyz mobiele app, jouw digitale reisgenoot

Allianz Partners kondigt de lancering aan van de mobiele app allyz, een digitaal platform dat reizigers voorziet van betrouwbaar advies en expertise. Daarnaast biedt het toegang tot het volledige pakket verzekeringen dat voor klanten beschikbaar is.

De lancering van de mobiele app in Frankrijk, Duitsland en Nederland is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van het digitale platform van Allianz Partners. De uitrol van nieuwe digitaal toegankelijke diensten gaat in 2024 door in alle takken van het bedrijf.

Allianz Partners begrijpt dat het in de huidige markt niet alleen gaat om reisverzekeringen, maar om de algehele ervaring en een gerust hart bij de reiziger. Voor het eerst gelanceerd als een web app in 2020, biedt allyz een alles-in-één ervaring voor gebruikers met advies en inspiratie voorafgaand aan de reis, samen met een eenvoudige plek om alle reisdocumenten op te slaan en toegang tot informatie over lokale diensten tijdens de reis.
\

Over de lancering zei Tomas Kunzmann, Chief Executive Officer van Allianz Partners: "De reizigers van vandaag willen meer dan alleen de financiële bescherming die een verzekering biedt. Ze verwachten terecht de ervaring van een gerust hart wanneer ze reizen en zijn op zoek naar een intuïtieve en naadloze oplossing voor alle omstandigheden die veel verder gaat dan de traditionele verzekeringsdekking. Dat is precies wat we hebben gecombineerd in allyz, die slechts één klik verwijderd is - op de mobiele telefoon van elke klant. Het is een sprong naar een toekomst waarin verzekeringen echt geïntegreerd zijn in het dagelijks leven van onze klanten via onze geavanceerde digitale platforms. Dat is allyz."

Een gerust hart – slechts één klik bij je vandaan
Na de lancering van de mobiele app vandaag, kunnen klanten met een reisverzekering van Allianz Partners in Duitsland, Frankrijk en Nederland allyz downloaden op hun mobiele telefoon en toegang krijgen tot unieke voordelen wanneer dat nodig is, altijd en overal, binnen handbereik. Denk hierbij aan toegang tot luchthavenlounges, het vooraf afhandelen van claims, gezondheidsinformatie en toegang tot Doctor Chat. Iedereen kan de app gratis downloaden en het volledige pakket aan diensten kan worden ontgrendeld na het afsluiten van een reisverzekering.

Met de toenemende aanwezigheid van online bedreigingen, zoals oplichting en inbreuken op de gegevensbeveiliging, zijn mensen op zoek naar gemoedsrust in hun digitale leven. Klanten van allyz profiteren van 6 maanden gratis toegang tot allyz cyberzorg, een steeds veranderende digitale oplossing die is ontworpen om fysiek welzijn aan te vullen met digitale beveiliging en bescherming. Van preventietools tot hulp bij herstel en verzekeringsdekking in het geval van een cyberrisico, deze app is erop gericht het digitale leven zorgeloos te maken.

Een strategische focus op de beste digitale oplossingen
De technische ontwikkeling, inclusief ultramodern UI- en UX-ontwerp, werd aangestuurd door Simplesurance. Het in Berlijn gevestigde Simplesurance, dat in 2022 door Allianz werd overgenomen, levert toonaangevende technologie voor geïntegreerde verzekeringen, een kernelement als het gaat om het aanbieden van niet alleen polissen, maar ook comfort en gemak aan klanten.


De app van allyz wordt aangestuurd door Amadeus Hey!, het serviceplatform voor reizigers van Amadeus. Dankzij Amadeus Hey! API's levert allyz de ervaring van een digitale assistent, die gepersonaliseerde diensten en directe reisupdates biedt tijdens de hele reis van de reiziger. Deze integratie verbetert de algehele reiservaring en helpt uiteindelijk loyaliteit van klanten op te bouwen door bij elke stap te anticiperen op hun behoeften.

Allyz biedt zakelijke partners de mogelijkheid om hun aanbod aan hun klanten te verbeteren met een verbeterde reeks producten en diensten die ze kunnen integreren in hun bestaande digitale systemen, hetzij onder het vertrouwde Allianz merk of onder een white label.

Tomas Kunzmann concludeert: "Onze allyz-oplossing is echt de eerste in zijn soort en biedt een totaalpakket aan diensten. We zijn ervan overtuigd dat de lancering van deze oplossing onze partners in staat zal stellen om hun klantrelaties te versterken en te verdiepen. Met deze best-in-class digitale oplossing kunnen klanten de controle nemen over hun reiservaring en genieten van een gerust hart en van de wetenschap dat Allianz Partners altijd klaar staat om te helpen: Slechts één klik verwijderd."

Met de lancering van vandaag is de mobiele app van allyz Travel beschikbaar in Duitsland, Frankrijk en Nederland, met plannen voor een uitrol naar de VS en Italië in het eerste kwartaal van 2024, waarna de app beschikbaar komt voor iedereen. De websiteversie van het platform, met dezelfde functies, is ook beschikbaar in de genoemde markten, maar ook in Spanje en Italië.





 
Geplaatst op 24-01-2024

< VorigeVolgende >


Share on: