Simplifai lanceert 's werelds eerste generatieve AI-tool voor verzekeringen

De eerste op maat gemaakte AI GPT-tool voor verzekeraars biedt ChatGPT-achtige verbeterde besluitvorming voor geautomatiseerd claimbeheer, met behoud van privacy en gegevensbeveiliging.

Simplifai,een leverancier van AI-automatiseringsoplossingen, lanceert vandaag Simplifai InsuranceGPT - een wereldprimeur op maat gemaakte GPT-tool, aangedreven door het revolutionaire no-code AI-aangedreven platform van het bedrijf.

Met InsuranceGPT heeft Simplifai zijn mogelijkheden voor end-to-end automatisering van bedrijfsprocessen versterkt, door verrijkte communicatie tussen verzekeraars en hun klanten te bieden door de kracht van generatieve AI, waardoor snelle, beknopte en nauwkeurige antwoorden op een veilige manier worden geleverd.

Hoewel verschillende aanbieders van verzekeringsproducten nog maar pas zijn begonnen met het integreren van ChatGPT of Google Bard in hun diensten, is Simplifai's InsuranceGPT large language model (LLM) de eerste die specifiek is getraind in informatie die direct relevant is voor de verzekeringssector.

Gartner voorspelt dat de wereldwijde markt voor AI-software in 2025 de $ 135 miljard zal overschrijden, waarbij de bank-, financiële dienstverlenings- en verzekeringssector een enorme 25% van die markt zal uitmaken. Toch leert de verzekeringssector nog steeds hoe ze AI en LLM's, zoals ChatGPT, volledig kunnen omarmen. De technologie heeft het potentieel om de gegevensverwerking en claimprocessen radicaal te transformeren, maar met verschillende LLM's geconfronteerd met kritiek rond zorgen over gegevensbeveiliging en deonnauwkeurige presentatie van gegevens, openbare LLM's worden bestempeld als ongeschikt om tegemoet te komen aan de behoeften van de schadebehandelingsindustrie.

Door de eerste op maat gemaakte, cloudgebaseerde, private Software-as-a-Service LLM in de verzekeringssector aan te bieden, kan Simplifai deze zorgen wegnemen door:
  • Passend in bestaande ecosystemen– InsuranceGPT is platformgebaseerd en kan worden aangesloten op services van derden, zoals Salesforce en Hubspot, evenals brancheplatforms voor claimbeheer, waarbij informatie wordt gehaald uit de vaak omslachtige en tegenstrijdige systemen die door verzekeringsmaatschappijen worden gebruikt voor eenvoudige implementatie en beheer.
  • Altijd waakzaam zijn over veiligheid- Als bedrijf zet Simplifai zich in voor privacy en handhaving van strikte controle en regulering van gegevens, evenals strikte naleving van de AVG. Door een particuliere LLM op te leiden, kan de veiligheid worden gegarandeerd.
  • 'Geen code nodig' onderhouden– Dankzij het no-code-model van Simplifai kunnen bedrijven naadloos integreren met het platform, zonder dat er technische expertise nodig is, waardoor de efficiëntie en gebruikssnelheid toenemen.
Als blijk van toewijding aan het bouwen van diensten die zijn toegesneden op de specifieke en gereguleerde eisen van verzekeraars, heeft Simplifai ook het Simplifai-referentieprogramma voor geavanceerde AI gelanceerd, waarbij een klantenreferentiebord is opgericht met toonaangevende namen binnen de verzekeringssector, waaronder Van AmeydeCCN en Eika, om ervoor te zorgen dat de productontwikkeling in overeenstemming is met de eisen van de klant.

Het Claims-platform van Van Ameyde, ECHO, heeft al geprofiteerd van de best-in-class AI-automatisering die het Simplifai-partnerschap biedt. Bovendien zal de uitbreiding van Simplifai naar GPT-technologie onze leidende positie op het gebied van schadeafhandeling verder versterken. Om Simplifai zelfs maar als partner te beschouwen, moesten we er ook voor zorgen dat hun strategische focus op beveiliging en compliance ook zou blijven bestaan.” Jan-Michiel Cilessen, COO Van Ameyde.

“De evolutie van technologie vertraagt ​​niet met de snelle ontwikkeling van AI en LLM's. Daarom treden we toe tot de referentieraad en nemen we samen met Simplifai plaats op de eerste plaats om zowel de huidige als toekomstige mogelijkheden te verkennen om op verantwoorde wijze gebruik te maken van AI en nieuwe technologieën om onze operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren. Dit is niet het moment om achterop te raken.” Thomas Dinhoff Pedersen, CIO bij Eika Verzekeringen.

“Het potentieel van generatieve AI is ongelooflijk, maar een speciaal gebouwde branchespecifieke GPT die is getraind op verzekeringsgegevens, is de enige manier om risico's op het gebied van beveiliging, gegevensprivacy en nauwkeurigheid te compenseren. InsuranceGPT geeft ons de mogelijkheid om de medewerkers van onze klanten nog efficiënter en effectiever te maken, om nog maar te zwijgen van waardevoller, met behoud van onze toewijding aan privacy en veiligheid,” Bård Myrstad, mede-oprichter en CEO van Simplifai.


 
Geplaatst op 01-06-2023




Share on: