Britse verzekeringsbroker investeert £65 miljoen in Europese groei
Nu de Britse verzekeringsbroker Superscript in twee jaar tijd vijfmaal zo groot is geworden, lonkt Europa. Met investeringen van in totaal £65 miljoen gaat het bedrijf zijn diensten verder uitbreiden, met Rotterdam als hoofdkwartier op het Europese vasteland. De Britten zien de havenstad als rijzende ster op het gebied van FinTech, waardoor het een uitstekende basis vormt voor de ambities van Superscript.
Het team van Superscript in Rotterdam
Het bedrijf streeft naar wereldleiderschap in MKB-verzekeringen met als doelgroep snelgroeiende Europese techbedrijven, veelal startups en scale-ups. Het aanbod bestaat uit verzekeringen op met name technologisch en financieel gebied, waaronder crypto en digitale activa.
Transparantie, gebruiksgemak, scherpere prijs
Binnen de bedrijfsvoering van Superscript speelt data een centrale rol. Alle technologie wordt in-house ontwikkeld en dat stelt het ambitieuze bedrijf in staat verder te gaan dan traditionele bedrijven. Door die verregaande technische kennis kan Superscript sneller schakelen en grotere stappen zetten dan andere verzekeraars. Verzekeringsrisico’s worden nauwkeuriger beoordeeld, wat zorgt voor meer transparantie, gebruiksgemak en een scherpere prijs. Een uitkomst voor snelgroeiende techbedrijven, die van oudsher te maken hebben met een beperkt aanbod in de Europese verzekeringssector. Daar zijn vaak ook hoge(re) premies aan verbonden.
Waardevolle toevoeging
Cameron Shearer, CEO van Superscript, is blij met de keuze voor Rotterdam: “Nederland is de thuisbasis van een aantal van de grootste FinTech-bedrijven in Europa. De ondernemersmentaliteit en getalenteerde werknemers zorgen voor een perfecte match met de activiteiten van Superscript. Het voelt dus heel natuurlijk om onze Europese activiteiten in Rotterdam te vestigen. Om dit nog eens te onderstrepen hebben we aansluiting gezocht bij het Upstream festival, dat van 23 tot 25 mei in de stad plaatsvindt. Ik spreek er over de why van verzekeringen, aangezien het gebrek aan kennis daarover vaak tot problemen leidt bij startups en scale-ups. Daar willen wij verandering in brengen!”
< VorigeVolgende >
Share on: