Met 76 miljoen nieuwe productie schiet Nh1816 omhoog
Op 11 februari heeft Nh1816 ceremonieel de eerste paal geslagen voor de bouw van hun nieuwe pand, zij konden toen nog niet bedenken wat voor bijzonder jaar 2022 zou worden. Een paar dagen later begon de oorlog in Oekraïne, kwamen in enkele dagen flinke stormen over Nederland en werden vanaf maart de coronabeperkingen losgelaten. De samenleving ging weer volledig open en dat hebben zij gemerkt.
Foto v.l.n.r. Rémon Chattellon, Cas Verhage en Lex VerëllUitdagend jaar
2022 was zakelijk een uitdagend jaar. De economie piepte en kraakte, personeel- en materiaaltekorten speelden Nh1816 allemaal parten. Met name na de februaristormen waaruit een ongekend aantal schademeldingen zijn voortgekomen. Dankzij vereende krachten is Nh1816 hier uiteindelijk goed uitgekomen. De saamhorigheid was groot, wat ze ook terugzien in het aantal lokale maatschappelijke projecten die ze samen met relaties mogelijk hebben gemaakt.
Uitdagingen maar ook zeker hoogtepunten. Meest in het oog springend is de oplevering van het nieuwe Portaal voor financieel adviseurs, de benchmark in de markt. Het start- en knooppunt voor innovatieve en succesvolle samenwerkingen in het distributiekanaal. Jarenlang is hier intensief aan gewerkt maar nu is het toch echt door iedereen in gebruik genomen. Een andere grote klus is de bouw van het nieuwe kantoorpand waar ze inmiddels goed op schema liggen.
Ondertussen gaat de handel door en dat gaat geweldig goed bij Nh1816. De bruto en netto productiecijfers overstijgen de verwachtingen. De bruto premie-inkomsten zijn gegroeid naar € 444 miljoen (€ 417 miljoen in 2021). De portefeuillestand bedraagt inmiddels € 464 miljoen. Ondanks dat de verzekeringstechnische resultaten onder druk staan komt de netto combined ratio naar verwachting uit op een bevredigende 90%.
Richting een half miljard premie omvang
Elke maand sluiten, dankzij de samenwerking met financieel adviseurs, veel nieuwe verzekerden bij Nh1816 aan en groeien ze gestaag richting 500 miljoen euro omzet. “Mooi om te zien dat we het uitdagende jaar met een recordmaand aan nieuw gesloten verzekeringen hebben afgesloten. Een duidelijk teken dat we onderscheidend zijn voor de adviseurs en het uitstekend doen naar al onze verzekerden. Dat koesteren wij.”
Ruim 60.000 verzekerden hebben afgelopen jaar de moeite genomen de gezamenlijke dienstverlening van Nh1816 en adviseurs te waarderen. De klanttevredenheid over 2022 komt uit op een gemiddelde NPS van 62. Een uitstekende beoordeling!
Ook in 2023 gaat Nh1816 verder met product- en procesverbeteringen om het aanbod duurzaam, relevant en innovatief te houden. Directie Nh1816: “Alle complimenten voor onze medewerkers en samenwerkingspartners. Op naar een fantastisch 2023!”
Geplaatst op 09-01-2023
< VorigeVolgende >
Share on: