CED en ABN AMRO Verzekeringen zetten samen volgende stap in digitale schade

Schademanagementbedrijf CED brengt een nieuwe, unieke vorm van digitale schadebehandeling op de markt: Instant Expertise®. Een snelle, persoonlijke én duurzame vorm van expertise, die leidt tot een hogere klanttevredenheid. In een pilot met ABN AMRO Verzekeringen worden de komende 6 maanden Property-dossiers via Instant Expertise® afgehandeld.

Instant Expertise® is een vorm van schade-expertise waarbij de verzekerde een schade via een beveiligde video-verbinding zonder afspraak door een expert kan laten beoordelen. Na de schademelding ontvangt de verzekerde een sms met een ‘encrypted’ video-link. De verzekerde kiest vervolgens zelf op welk moment hij wil videobellen. De expert ‘neemt op’, beoordeelt via een beveiligde video-verbinding de schade en brengt direct rapport uit aan de schadebehandelaar. In de veel gevallen kan de schade-expertise binnen een dag worden afgerond.
 
Kwaliteit van expertise geborgd
‘Instant Expertise® is een snelle vorm van schade-expertise die leidt tot een hoge klanttevredenheid,’ stelt Lodewijk van Reijen, Head of Strategic Projects van CED. ‘We willen echter op geen enkele manier inleveren op de kwaliteit van de expertise. Daarom hebben we strikte criteria opgesteld voor het soort schades dat voor Instant Expertise® in aanmerking komt en vindt er altijd deskundige triage plaats. Veel Property-schades met een schadebedrag van 500 tot 10.000 euro zijn uitermate geschikt voor Instant Expertise®, maar complexe schades, fraude- of aansprakelijkheidszaken niet. En de keuze ligt ook bij de verzekerde: als deze toch een bezoek van een expert wil, kan dat.’
 
Juiste hulp op juiste moment
CED heeft al ervaring met Instant Expertise® in België en Frankrijk. Zowel de opdrachtgevers als de verzekerden zijn daar enthousiast. Dat wekte de interesse van ABN AMRO Verzekeringen. ‘Iedereen heeft wel eens ervaren hoe handig het is om met je mobiel en videobellen de juiste hulp op het juiste moment te krijgen. Daarom willen we Instant Expertise® graag inzetten voor onze klanten,’ zegt Maud Martens, COO van ABN AMRO Verzekeringen. ‘Met deze pilot testen we of de klant het waardeert om zelf een expert in te kunnen schakelen via videobellen, op het moment dat het hem of haar uitkomt. Wij denken dat dit een mooie, relevante toevoeging is aan hoe we de klant ook digitaal het beste kunnen helpen, met een positief effect op de klanttevredenheid en op de doorloopsnelheid van onze schade-afhandeling.’
 
Snel, duurzaam en hoge klanttevredenheid                                                                                               
‘Instant Expertise® is opnieuw een digitale innovatie van CED, een nieuwe standaard in de markt. Hiermee willen we onze opdrachtgevers een eigentijdse, snelle vorm van schade-expertise bieden, die helemaal gericht is op de klantbeleving,’ besluit Lodewijk van Reijen van CED. ‘Digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet. Het is bovendien duurzaam, omdat experts niet meer ‘de weg’ op hoeven voor een expertise. Instant Expertise® draagt dus ook bij aan de groene ambities van CED en van onze opdrachtgevers.’
Geplaatst op 02-05-2022

< VorigeVolgende >


Share on: