Zurich verwijdert tijdelijk het ‘Z’ logo op sociale media

Zurich Insurance heeft zijn ‘Z’ logo verwijderd van alle sociale media aangezien de letter het symbool is geworden van de Russische invasie van Moskou in Oekraïne.

Zurich geeft als reactie dat men het logo - een witte Z op een blauwe achtergrond - heeft verwijderd, omdat men wil voorkomen dat het logo verkeerd wordt geïnterpreteerd en zou worden uitgelegd als steun aan Rusland in het conflict.
 
“We verwijderen tijdelijk het gebruik van de letter 'Z' van alle sociale kanalen waar deze geïsoleerd verschijnt en verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen worden", zegt Zurich in een verklaring tegen mediabedrijf Reuters. "We houden de situatie nauwlettend in de gaten en zullen verdere acties ondernemen als en wanneer dat nodig is", zegt Zurich naar aanleiding van een bericht in de Engelse krant The Telegraph.
 
De letter Z wordt gebruikt als merkteken op Russische militaire voertuigen die deelnemen aan het conflict en is overgenomen door Russen die de oorlog steunen, waarbij de Z prominent aanwezig is op vlaggen en op pro-Kremlinbijeenkomsten. 
 
Moskou heeft zijn acties in Oekraïne omschreven als een ‘speciale militaire operatie’.

Zurich Insurance heeft eerder deze maand al aangegeven dat het geen nieuwe binnenlandse klanten meer aanneemt in Rusland en dat het de bestaande lokale activiteiten niet zal vernieuwen. 
 
 
Geplaatst op 29-03-2022

< VorigeVolgende >


Share on: