Lemonade heeft autoverzekeraar Metromile overgenomen
Lemonade, de verzekeraar die wordt gedreven op sociale impact en zijn modellen baseert op gedragspsychologie en kunstmatige intelligentie, heeft de Amerikaanse tegenhanger op het gebied van autoverzekeringen Metromile overgenomen. Met de overname is 500 miljoen dollar gemoeid. Afgelopen week is de eerste Lemonade Car verzekering gelanceerd.
Foto: Founders Daniel Schreiber en Shai Wininger
Terwijl Lemonade voorop liep in het gebruik van big data en AI in huis- en huisdierenverzekeringen, heeft Metromile een parallel pad bewandeld voor autoverzekeringen. De op auto's gemonteerde precisie sensoren van Metromile hebben de afgelopen jaren meer dan 400 miljoen autoritten gemaakt, waarbij miljarden kilometers werden afgelegd en realtime streams naar de Metromile-cloud werden gestuurd. Deze werden vergeleken met feitelijke schadegegevens en leverden nauwkeurige voorspellingen op van de verliezen per afgelegde kilometer. Deze algoritmen beloven Lemonade Car van een nieuwkomer in de autoverzekeringswereld naar de voorhoede te stuwen.
"We hebben Lemonade Car vorige week gelanceerd, wij denken dat iedereen het geweldig vindt hoe het eruit ziet en hoe het werkt. Open de motorkap en je zult zien dat het wordt aangedreven door telematica die is ontworpen om te leren van de gegevens die het genereert, met precisie prijzen als het uiteindelijke doel", zegt Daniel Schreiber, Lemonade CEO en mede-oprichter. "Dat is waar Metromile om de hoek komt kijken. Zij hebben deze weg al miljarden keren bewandeld en hun eigen data en machine learning algoritmes kunnen ons over de meeste tijds- en kosten intensieve delen van de reis loodsen. In een grote en competitieve markt zoals autoverzekeringen, is de deal van vandaag een enorme waarde vermeerdering voor onze klanten en aandeelhouders."
Metromile geniet 49 staat licenties, meer dan 100 miljoen dollar aan seizoensgebonden in-force premie (IFP), meer dan 250 miljoen dollar aan contanten op de balans en een ongeëvenaard team dat hun expertise inzet voor big data en AI voor autoverzekeringen.
"We bewonderen Lemonade al langer om zijn prachtige producten, klantervaring van wereldklasse, ongekende groei en maatschappelijk impactvol bedrijfsmodel", zegt Dan Preston, CEO van Metromile. "Het door datawetenschap gedreven technologieplatform dat we hebben gebouwd, creëerde eerlijkere en meer geïndividualiseerde autoverzekeringen voor consumenten in een sector die wordt ontsierd door enorme ongelijkheden. De krachten bundelen met Lemonade Car zal de meest klantgerichte, eerlijke en betaalbare autoverzekering creëren en is een geweldige uitkomst voor de aandeelhouders van Metromile, die zullen profiteren als aandeelhouders van het gecombineerde bedrijf. Het betekent ook dat huiseigenaren, huurders en bestuurders nu al hun verzekeringsbehoeften met een enkel bedrijf hebben dat echt het beste met hen voor heeft."
De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2022 worden afgerond, zodra alle wettelijke goedkeuringen zijn verkregen. De transactie vereist de goedkeuring van de aandeelhouders van Metromile en is onderhevig aan andere gebruikelijke afsluitvoorwaarden.
Over Lemonade
Lemonade biedt huurders-, huiseigenaars-, huisdier-, auto- en levensverzekeringen aan. Aangedreven door kunstmatige intelligentie en gedragseconomie vervangen Lemonade's full stack verzekeringsmaatschappijen in de VS en de EU makelaars en bureaucratie door bots en machine learning, met als doel nul papierwerk en onmiddellijke alles. Lemonade is een gecertificeerde B-Corp en geeft ongebruikte premies aan non-profitorganisaties die door zijn gemeenschap worden geselecteerd tijdens zijn jaarlijkse Giveback. Lemonade is momenteel verkrijgbaar in de Verenigde Staten, Duitsland, Nederland en Frankrijk en breidt wereldwijd verder uit.
Over Metromile
Metromile (NASDAQ: MILE, MILEW) is een toonaangevend, digitaal verzekeringsplatform in de Verenigde Staten. Met data science als basis biedt Metromile real-time, gepersonaliseerde autoverzekeringspolissen per mijl in plaats van de afhankelijkheid van de industrie van benaderingen die de prijzen in het verleden oneerlijk hebben gemaakt. Het digitale aanbod van Metromile is opgebouwd rond de behoeften van de moderne bestuurder, met geautomatiseerde claims, gratis smart driving-functies en jaarlijkse gemiddelde besparingen van 47% ten opzichte van wat zij betaalden aan hun vorige autoverzekeraar.
Bovendien geeft het bedrijf via Metromile Enterprise zijn technologieplatform in licentie aan verzekeringsmaatschappijen over de hele wereld. Deze cloud-gebaseerde software as a service stelt verzekeraars in staat efficiënter te werken, claims te automatiseren om de afhandeling te versnellen, fraudeverliezen te beperken en de productiviteit van werknemers te verhogen.
< VorigeVolgende >
Share on: