Bedrijf in beeld: KOALAB maakt het onzichtbare zichtbaar

Het bedrijf KOALAB, begin 2021 opgericht door Jean-Luc Nieuwveld (43), brengt de luchtkwaliteit in kaart en maakt het onzichtbare zichtbaar. Juist in deze tijd, waarin we meer thuiswerken, is dat enorm belangrijk.

Gemiddeld brengen we 80% van onze tijd binnen door; thuis, op het werk of op school. Schone lucht is heel belangrijk voor onze gezondheid, om optimaal te kunnen denken en goed te functioneren. 

Hoe kwam je erbij om KOALAB op te richten?
Na vijf jaar als accountmanager bij een onderzoeksbureau voor binnenklimaat te werken, ben ik voor mezelf begonnen met een onderzoek- en adviesbureau. KOALAB werkt samen met andere partijen, zoals Art Salvage uit Vlaardingen. Met elkaar doen we onder andere microbiologische luchtonderzoeken, maar ook roetpenetratieonderzoeken. Roetonderzoek wordt ingezet na een brand om de roetvervuiling vast te stellen. In januari las ik op de app 112 dat er een brand gaande was in een groot verpleeghuis in IJsselmonde. Ik ben daar binnen gelopen en heb contact gezocht met de schade-expert om mijn hulp aan te bieden. Ik mocht hier een roetpenetratieonderzoek doen en zo was mijn eerste klus een feit. Inmiddels heb ik al veel meer onderzoeken mogen uitvoeren voor meerdere schade-experts en andere klanten.

Hoe kom je in contact met je klanten?
Via koude acquisitie en mond-tot-mond reclame, maar het gebeurt ook dat klanten mij zelf benaderen. Bij koude acquisitie reageren mensen vaak heel positief. Het is niet onbekend wat ik doe, maar in eerste instantie willen ze er niet te veel geld aan besteden. Als je dan gaat uitleggen hoe belangrijk het is voor de gezondheid van het personeel en hoeveel ziekteverzuim er voorkomen kan worden door zuivere lucht, wordt het een ander verhaal en ontstaat er meer bewustwording. Onze klanten zijn onder andere schade-experts, installateurs, scheepvaart, VVE-beheerders, zorginstellingen, scholen en vastgoedeigenaren. 
 
Hoe zie jij de toekomst?
Ik wil graag een gezond bedrijf met professionele, gemotiveerde mensen die kwaliteit leveren. Stapje voor stapje wil ik mij verbeteren en doorgroeien. En innovatie blijft in dit werk een grote rol spelen. Er komt telkens weer iets nieuws op de markt tegen schimmels en bacteriën. Dat blijf ik uiteraard op de voet volgen. 

En… ik zou graag nog een van de grootste scheepvaartmaatschappijen als klant willen binnenhalen. Het lijkt me geweldig om hun vloot schoon en gezond te houden. De scheepvaart is een mooie business waar nog veel in te behalen is.
 

SCHADE Magazine rubriek 'Bedrijf in beeld'
Wilt u ook meedoen aan de nieuwe rubriek 'Bedrijf in beeld', neem dan contact met de redactie redactie@schade-magazine.nl of bel 040-8428716
Geplaatst op 26-10-2021

< VorigeVolgende >


Share on: