STER-reclame: FOCWA-bedrijven staan klaar

FOCWA, de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven, roept in een landelijke radio- en tv-campagne consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto’s, caravans en campers te laten herstellen.

Aangesloten FOCWA-bedrijven volgen strikt de richtlijnen van het RIVM op en nemen zelfs aanvullende maatregelen. Nederlanders kunnen dus met een gerust hart hun voertuig laten herstellen bij FOCWA-bedrijven.
Door afnemend verkeer nemen schades snel af en daarmee daalt de omzet voor schadeherstelbedrijven. Het werkaanbod bij FOCWA-bedrijven is drastisch geslonken. De vermindering van het aantal orderintakes bij FOCWA-leden (tussen de 50% en 75%) heeft verstrekkende gevolgen. 
 
“We merken dat consumenten aarzelen om schades te laten herstellen. Dat is echt nergens voor nodig. Onze leden volgen niet alleen de richtlijnen van het RIVM, ook hanteren ze aanvullende maatregelen die het besmettingsrisico minimaliseren. Denk dan bijvoorbeeld aan een haal- en brengservice, afgesloten werkplaatsen en schermen die het klantcontact minimaliseren,” aldus Femke Teeling, directeur FOCWA.
 
Jeroen Baars, directeur/eigenaar van Schadenet Rijnders, ondersteunt de oproep van FOCWA: “Er is op dit moment geen enkele reden om schades niet te laten herstellen. Integendeel. Wij volgen niet alleen de richtlijnen van het RIVM, wij gaan in onze bedrijven nog een stap verder. Zo desinfecteren wij veelvuldig de ruimtes waar onze klanten komen en hebben zij geen toegang meer tot de werkvloer. Ook schaalden wij onze haal- en brengservice op zodat we de sociale onthouding maximale invulling geven en tegelijkertijd onze job kunnen blijven uitoefenen. Onze medewerkers willen graag schades herstellen. Het is dus niet nodig om schade aan de auto uit te stellen.”
 
Ook bij Carglass melden ze dat afspraken gewoon door kunnen gaan. Karen Dijkstra, Sales directeur Carglass: “Wij volgen alle richtlijnen van het RIVM om onze klanten en medewerkers te beschermen. Zoals geen handen schudden en afstand houden. Daarnaast hebben we een aantal extra maatregelen genomen om klanten te kunnen blijven helpen bij ruitschade. Zo reinigen we het stuurwiel, de autosleutels, de versnellingspook zeer grondig en dragen we altijd handschoenen. Daarnaast verruimen we de komende periode onze openingstijden en optimaliseren we onze mobiele dienstverlening zodat we onze klanten, dus ook de kwetsbare klanten, kunnen blijven helpen.”
 
Met een landelijke tv-, radio- en onlinecampagne wil de brancheorganisatie consumenten en opdrachtgevers stimuleren om schadeherstelwerkzaamheden weldegelijk te laten uitvoeren.
 
Geplaatst op 15-04-2020

< VorigeVolgende >


Share on: