Kia maakt met ‘Plan S’ transitie naar elektrisch rijden en mobiliteitsoplossingen

Kia Motors Corporation heeft dinsdag 14 januari de details van ‘Plan S’ aangekondigd, de strategie voor de middellange tot lange termijn die is gericht op het geleidelijk vestigen van een leidende positie op het gebied van mobiliteitsdiensten, elektrificatie, connectiviteit en autonomie.

De Plan S-strategie schetst Kia’s preventieve en ondernemende transitie van een businessmodel met focus op voertuigen met verbrandingsmotor naar een systeem dat gericht is op elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen op maat. De voortdurende merkinnovatie en verbetering van de winstgevendheid van het bedrijf ondersteunen de tweesporige Plan S-strategie die gericht is op de verschuiving naar elektrische en autonome voertuigen en mobiliteitsdiensten.

Het nieuwe plan werd vandaag, samen met de financiële strategie, tijdens de CEO Investor Day in Seoul gepresenteerd aan aandeelhouders, analisten en kredietbeoordelaars. 
 

Tegen het einde van 2025 wil Kia een volledig assortiment van 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. Met deze nieuwe modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s milieuvriendelijk is. Met de verwachting dat de wereldwijde EV-markt tegen 2026 sterker zal worden, streeft Kia naar 500.000 jaarlijkse EV-verkopen en een wereldwijde verkoop van 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s (exclusief China).

Kia gaat zich naast elektrische auto’s ook vol richten op mobiliteitsdiensten om zo te helpen bij het oplossen van wereldwijde stedelijke problemen zoals milieuvervuiling. Het bedrijf streeft ook naar een toonaangevende concurrentiepositie in de snel groeiende markt van PBV’s (Purpose Built Vehicles).

Geplaatst op 16-01-2020


Share on: