FERMA 50 jaar: Hienfeld naar de FERMA Madrid

Hienfeld feliciteert de FERMA met haar 50-jarig jubileum. In 2001 bezochten wij voor het eerst een FERMA Congres. Makelaars vroegen ons mee te gaan, goed voor de band in de driehoek makelaar/riskmanager/verzekeraar. Die band onderschrijven wij nog steeds. Al jaren zijn wij trouwe bezoekers van de FERMA Congressen, sponsor van de NARIM en het Holland Insurance House van de VNAB.

 Foto v.l.n.r.: Johannes Matthes (COO/CCO), Marcel de Waal, (Manager Marketing & Sales) en Steven Verhaar  (Account Director)

Steven Verhaar, account director bij Hienfeld: “Het FERMA Congres blijkt iedere keer weer een prima plek om in een paar dagen veel van onze makelaars, klanten en andere verzekeraars uit binnen- en buitenland in een andere setting te spreken. De ambiance van Madrid biedt alle kansen om de contacten flink aan te halen. Samen met Johannes Matthes (CCO/COO) en Marcel de Waal (manager Marketing en Sales) ben ik in Madrid en hebben we mooie afspraken staan.”

Hienfeld, The Best in Niches, doet via makelaars en verzekeringsadviseurs zaken met veel van de aanwezige Nederlandse risk managers. Het verzekeringspalet van Hienfeld strekt zich over verschillende branches uit. Accident en Travel zijn de meest voorkomende producten die Hienfeld ook aan internationaal opererende Nederlandse bedrijven aanbiedt. Relatief ‘bescheiden’ verzekeringen in het hele aandachtsgebied van de riskmanager, maar vanuit goed werkgeverschap mogen zij niet ontbreken. Heeft een werknemer tijdens een zakenreis problemen, dan kan de werkgever terugvallen op onze uitstekende dienstverlening. Ook voor zakelijke drones, een goede cyberdekking, een geld-/fraudeverzekering of Kidnap & Ransomverzekering kan de riskmanager bij Hienfeld terecht.
 
Marcel de Waal: “We hebben ons productenpalet de afgelopen jaren flink uitgebreid en geactualiseerd. Onze moderne Zakelijke Reisverzekering (BTI) sluit nauw aan op wat onze klanten van ons verwachten. Ook hebben we de doelgroep van onze Cyberverzekeringen op verzoek van de markt uitgebreid. Wij hebben een propositie ontwikkeld voor bedrijven met een omzet tussen € 50 en € 150 miljoen. Belangrijke kenmerken zijn een assessment bij acceptatie en een check bij prolongatie van de verzekering. Daarnaast kunnen ondernemers met vragen over cybersecurity en bijvoorbeeld nieuwe bedreigingen terecht bij een Cyberrisk Management Desk bemand door security-specialisten”. 
 
Dit jaar bestaat Hienfeld 150 jaar en daar is het bedrijf erg trots op. Al vier generaties lang is Hienfeld een echt familiebedrijf. 150 jaar lang bouwt Hienfeld aan kwaliteit en vertrouwen bij verzekerden en verzekeraars. 
 
Johannes Matthes: ‘Het is mooi om deel te mogen uitmaken van de Hienfeld familie. Kenmerken zijn eerlijkheid, bescheidenheid en bovenal (zakelijk) kameraadschap, waardoor iedereen altijd bereid is een stapje harder te lopen als een klant daarom vraagt. Alle neuzen staan bij ons dezelfde, klantgerichte kant op. Wij staan bekend om onze hoogwaardige schadeafwikkeling. Het gebeurt hoogst zelden, dat mijn bemiddeling bij een schade gevraagd wordt en dat is een goed teken!”
 
Hienfeld is klaar voor de volgende 50 jaar FERMA. Met meer dan 100 collega’s bereiden wij ons voor op een digitale toekomst met prachtige producten. In die digitale toekomst blijft verzekeren mensenwerk. Wij zullen dus ook altijd telefonisch bereikbaar blijven en nog vele FERMA en NARIM Congressen bezoeken, juist om die menselijke contacten te intensiveren. Want uiteindelijk is verzekeren mensenwerk! In een persoonlijk gesprek bedenk je de mooiste verzekeringsoplossingen.
 
 
Geplaatst op 17-10-2024




Share on: