Onderhouds- en schadeherstelmarkt transparant maken met Costify

Schade-experts Dennis Overdam en Jorik Fok, bekend van 3.0 Expertise en 3.0 Herstel, hebben een nieuw initiatief gelanceerd om vraag en aanbod in aannemingswerkzaamheden bij elkaar te brengen. Onder de naam Costify willen de twee het proces van offerte aanvragen en een aannemer inschakelen vergaand digitaliseren en versnellen.

"Particulieren zitten nu maanden te wachten, totdat een aannemer een keer tijd heeft voor een offerte die vervolgens niet realistisch is." Costify gaat daarvoor samenwerken met het landelijke netwerk van gecertificeerde onderhouds- en schadeherstelbedrijven, waarmee zij al jaren samenwerken via 3.0 Herstel, ook een initiatief van Overdam en Fok.

Dennis Overdam ziet Costify als een logisch verlengstuk van de activiteiten met 3.0 Herstel. "Als wij bij verzekerden langsgaan voor schade-expertise, horen we vaak dat ze al maanden zitten te wachten op een offerte van een aannemer. En als die aannemer eindelijk tijd heeft, komt het vaak voor dat de prijs niet marktconform is omdat de aannemer het toch druk genoeg heeft. Dat moet anders kunnen." Via 3.0 Herstel werken Overdam en Fok al samen met een landelijk netwerk van onderhouds- en schadeherstelbedrijven. Costify past daartussen: als online platform dat particulieren en aannemers met elkaar in contact brengt.
 
Online offerte opvragen
Via de website kunnen particulieren online een offerte aanvragen voor de meest voorkomende werkzaamheden in huis op het gebied van onderhoud en schadeherstel. Door het type werk te selecteren, het toevoegen van de oppervlakte in vierkante meters en een aantal bijzonderheden aan te geven, bepaalt de online calculator de prijs. Met één druk op de knop wordt een offerte gegenereerd die de klant per mail ontvangt.  Als de klant daarmee akkoord gaat, neemt een van de Costify-partners contact op voor een afspraak. Ter plekke bekijkt de aannemer of de aangeleverde gegevens juist zijn en of er eventueel een aanpassing van de offerte nodig is.
 
Interessant voor verzekeringsmaatschappijen
Ook voor verzekeraars kan Costify interessant zijn om de klanttevredenheid te verhogen, verwacht Overdam. "Als verzekeraar ken je de problemen die verzekerden ervaren om alleen al een offerte aan te vragen. En als ze die dan al kunnen krijgen, dan is deze veelal niet marktconform of kan de schade niet binnen een redelijke termijn hersteld worden. Aspecten die niet direct bijdragen aan een optimale klanttevredenheid. Met Costify maken we het proces digitaal en daarmee inzichtelijker en sneller. Een verzekerde met schade vult op onze site de gewenste gegevens in, waarna de slimme online calculator met een reële prijs voor het schadeherstel komt. Met één druk op de knop wordt een vrijblijvende offerte opgesteld, die de verzekerde kan gebruiken om de schade te claimen. Aansluitend kan via het landelijk netwerk van Costify geregeld worden dat het werk binnen een redelijke termijn wordt uitgevoerd."
 
Twee vliegen in één klap: verzekerden hoeven niet onnodig lang te wachten op een offerte. En twee: als verzekeringsmaatschappij word je niet langer meer geconfronteerd met onrealistische offertes van aannemers. 
 

 
Geplaatst op 06-05-2022

< VorigeVolgende >


Share on: