Even voorstellen: Sjoerd Bruinsma

Enkele maanden terug startte Sjoerd Bruinsma als Operationeel Directeur bij Polygon. Hoogtijd om kennis te maken met de persoon achter deze uitdagende functie. Met een black belt in lean management en een berg ervaring in hoogstaande serviceverlening “zijn we ontzettend blij dat Sjoerd ervoor gekozen heeft om ons directieteam te komen verstevigen”, aldus Marlies van der Meulen-Sahni, algemeen directeur.

Polygon is dé specialist in herstel na water- en brandschade. Daarnaast een expert in documentherstel, het opsporen van lekkages en ze leveren tijdelijke klimaatoplossingen. Alle facetten samen bekleden een breed werkveld. Dat is Sjoerd goed duidelijk geworden tijdens zijn inwerkperiode.

Excellente dienstverlening
Zijn ambitie is duidelijk: Polygon verder laten groeien en het uitbreiden van de interne processtructuur. “Ik kom vanuit een ondersteunende positie op het hoofdkantoor bij een grote facilitaire partner en ik wilde in mijn nieuwe stap heel graag weer op een plek zitten waar de waarde direct aan het werk wordt toegevoegd en dat is bij de operatie”, vertelt Sjoerd.

Wat het allerbelangrijkst is voor hem? Altijd op een goede manier met klanten en opdrachtgevers omgaan. Om die excellente dienstverlening te bereiken, heb je integriteit en inlevingsvermogen nodig. Dat bekleedt direct de kernwaarden die worden gehanteerd bij Polygon.

Doelen
Sjoerd heeft ervaring met het aansturen en begeleiden van grote teams. Met zijn lean-achtergrond weet hij verbeteracties te signaleren en processen te optimaliseren. Kijken naar wat er goed gaat en of (en hoe) het naar een hoger plan kan worden getrokken. Polygon is een groeiend bedrijf dat continu wil verbeteren. Met nieuwe collega’s en nieuwe vestigingen is het belangrijk om eenheid te creëren in de werkzaamheden. Een leuke uitdaging om op te pakken met de regiomanagers en hun teams.

Aandacht voor veiligheid en duurzame inzetbaarheid
‘Always by your side’ is de merkbelofte. Dat zag Sjoerd heel goed terug bij de medewerkers tijdens de stormen die eind februari het land teisterden. “Onze mensen gaan er echt altijd voor. Ze zetten zichzelf opzij om het zo goed mogelijk te doen voor onze gedupeerden. Des te groter is daarom de motivatie om goed op hen te letten. Zorgen dat ze niet over hun grenzen gaan, want het werk is relatief zwaar en componenten zoals hoogte, snij- en val gevaar kunnen zorgen voor gevaarlijke situaties.” Daarom zet Sjoerd, samen met de directie en KAM-collega’s, in op continue aandacht voor veiligheid en duurzame inzetbaarheid. Sjoerd benadrukt dat de veiligheidscultuur binnen Polygon al goed is, maar het is een constant proces wat terugkerend belicht moet worden. “Aan het eind van de dag moet iedereen gezond naar huis gaan”.

Diensten op elkaar laten aansluiten
Een organisatie met 16 vestigingen, zo’n 250 medewerkers en een vol pakket aan specialistische services maakt dat er tijd nodig is om deze goed te leren kennen. Tijdens zijn inwerkperiode heeft hij inzicht gekregen in de beschikbare middelen en kennis, maar ook in de klant en gedupeerde. " Heel bijzonder om te zien welke waarde je iemand kan brengen in een bepaalde situatie", aldus Sjoerd.

”Intern zie ik ook mooie kansen om door middel van meer kennisdeling, de diverse service lines van Polygon nog meer op elkaar te laten aansluiten. Iets wat al gebeurt, maar vaker zou kunnen. Iedereen laten doen waar hij of zij goed in is en dat samenvoegen, maakt dat we nog beter kunnen ontzorgen.”

Geplaatst op 22-03-2022

< VorigeVolgende >


Share on: