CED versterkt Europese marktpositie met overname Belgische GEXA

CED, het grootste onafhankelijke schademanagementbedrijf van Nederland, heeft een volgende stap gezet om zijn groei-ambitie te realiseren. CED BeLux neemt het Belgische Groupe d'Expertise Automobile SRL (GEXA) over. Hiermee wordt CED Group niet alleen marktleider op het gebied van Mobility in België, maar versterkt het bedrijf bovendien zijn Europese marktpositie.

In België is GEXA een top 3-speler op het gebied van Mobility-expertise en beschikt het met 10 vestigingen over een landelijk dekkend netwerk. Het jaarlijkse volume van ongeveer 80.000 dossiers wordt door zo’n zestig medewerkers afgehandeld.
 
Meervoudig voordeel
"Door onze krachten te bundelen, ontstaat er een meervoudig voordeel", zegt CFO Jan Willem Wolffenbuttel van CED Group. "We kunnen onze unieke, gespecialiseerde diensten op het gebied van Mobility uitwisselen en samen doorontwikkelen. Ons gezamenlijke innovatievermogen kunnen we verder vergroten en toekomstgerichte digitale Mobility-oplossingen aanbieden aan klanten van zowel GEXA als CED. Bovendien staan we dankzij de fijnmazigheid van het gecombineerde netwerk dicht bij onze klanten in België om hun klantervaring verder te optimaliseren."
 
Volgende stap in groeistrategie
CED Group heeft de ambitie Europees marktleider te worden op het gebied van schademanagement. De overname van GEXA volgt op de overname vorig jaar van het Franse schade-expertisebedrijf Eurexo en op de overname van de Spaanse marktspeler CAP dit jaar. Intussen is CED Group met ongeveer 2.500 medewerkers actief in 12 Europese landen en levert het fullservice schademanagement op het gebied van taxatie, risico-inspectie en noodhulp, tot schadebehandeling, herstel in natura en regres in de domeinen Mobility, Property en Vitality.
 
Fundament onder optimale dienstverlening
De groei van CED is geen doel op zich, benadrukt Wolffenbuttel, "maar is bedoeld als fundament onder een optimale dienstverlening aan onze klanten: beter, sneller, efficiënter. Met de schaalvergroting blijven we in de pas met de consolidatie die in de verzekeringssector gaande is. De gebundelde innovatiekracht – ondersteund door de IT-ontwikkelcapaciteit van CED in Tunesië – kan de digitale transformatie van onze dienstverlening aanzienlijk versnellen. Zo blijft CED van grote waarde voor huidige en toekomstige klanten."
 
Geplaatst op 05-10-2021


Share on: