Allianz moderniseert reisverzekeringsaanbod

Allianz's samenwerking met Blink, een insurtech start-up die snelle en automatische uitbetalingen en herboekingen aanbiedt via zijn digitale app, stelt de verzekeraar in staat zijn reisverzekeringsaanbod te moderniseren en consumenten voor zich te winnen zodra de zwaar verstoorde reisindustrie weer op gang is, aldus GlobalData, een toonaangevend data- en analyticsbedrijf.

Uit GlobalData's 2020 UK Insurance Consumer survey bleek dat Allianz de achttiende grootste verzekeraar in het Verenigd Koninkrijk was met een aandeel van slechts 2,1% in 2020. Blink werd opgericht in 2016 en kwam voor in GlobalData's Fintrack van juli 2017, waar het vier op vijf scoorde. Het werd beschouwd als origineel, langdurig, operationeel impactvol en een verbetering van de gebruikerservaring.
 
Ben Carey-Evans, verzekeringsanalist bij GlobalData, licht toe: "Het richten op claims en onmiddellijke uitbetalingen lijkt een goede strategie van Allianz te zijn. Het platform van Blink boekt consumenten van wie de vlucht is geannuleerd automatisch om naar een nieuwe vlucht, terwijl het ook toegang biedt tot lounges bij vertragingen. Consumenten zullen waarschijnlijk op hun hoede zijn voor mogelijke verstoringen wanneer ze weer mogen reizen. Daarom zal alles wat verzekeraars kunnen doen om dat te verlichten, hen een concurrentievoordeel opleveren, aangezien er in 2020 en tot in 2021 vluchten zijn geannuleerd, vaak op korte termijn, aangezien COVID-19 ernstige verstoringen blijft veroorzaken.
 
"Ondanks het feit dat consumenten nog steeds huiverig zijn om te reizen nu de pandemie voortduurt, lijkt de reisindustrie in 2021 een impuls te zullen krijgen door het nieuws dat er vaccinpaspoorten zullen worden ingevoerd. Hierdoor zullen mensen die gevaccineerd zijn naar bepaalde landen kunnen reizen, wat betekent dat de reisverzekeringssector weer gaat aantrekken."
Geplaatst op 02-03-2021


Share on: