Anticiperen en vooruitkijken

Marlies van der Meulen is Algemeen Directeur bij Polygon Nederland: "Normale dagen zijn er nooit bij Polygon, maar de huidige situatie met het coronavirus geeft pas écht een onwerkelijk gevoel."

"Polygon is een calamiteitenbedrijf. Onze medewerkers weten dan ook goed om te gaan met stressvolle situaties en acteren op hun integriteit, inlevingsvermogen en kennis. Maar we zijn allemaal mensen en deze crisissituatie brengt zeker onzekerheid met zich mee. We zien aan de andere kant ook een extra gevoel van collegialiteit en doorzettingsvermogen opkomen, die maakt dat we onze schouders eronder zetten en doorgaan met wat de dag brengt. Brand-, waterschades en lekkages, en de bouw en industrie gaan door en Polygon medewerkers als cruciale beroepsgroep ook. 

Al sinds de start van de uitbraak heeft Polygon een crisisteam opgericht, waarin Algemeen Directeur Marlies van der Meulen, Financieel Directeur Erik Havelaar, HR manager Nathasja Konijn, Proces Manager Margaux Kik en Marketing & Communicatie specialist Else Veuger in deelnemen. Nathasja, Margaux en Else zijn alle drie vrij recentelijk bij Polygon gestart en dus komen er nieuwe vragen op je af, maar deze crisissituatie maakt dat we allemaal met nieuwe unieke vraagstukken worden geconfronteerd. Als team bespreken we de dagelijks opkomende zaken, maar proberen we ook zoveel als mogelijk vooruit te kijken. We houden de operationele managers aangesloten bij het gehele proces en hebben allemaal contact via videoconferenties. Zo zitten we kort op de processen en kunnen we anticiperen op wat nodig is.

Met onze klanten en partners houden we telefonisch en via mail contact over de behoeften en nieuwe projecten, zoals bijvoorbeeld desinfectie van ruimten. Om de collega’s in het land op de hoogte te houden van de zaken die spelen, versturen we iedere dag vanuit het crisisteam een nieuwsbrief. Hierin beantwoorden we algemene vragen die zijn binnengekomen, of willen we extra duidelijkheid scheppen over recent  genomen maatregelen. Via een speciaal ingestelde mailbox coronavirus@polygongroup.com kunnen alle medewerkers hun vragen, maar ook hun ideeën en initiatieven insturen. We willen zoveel mogelijk gebruik maken van de gezamenlijke denkkracht en creativiteit van de collega’s om door deze crisis heen te komen. 

Voor Polygon staat de gezondheid van de medewerkers zonder twijfel op de eerste plaats. Daarom heeft Polygon diverse voorzorgsmaatregelen getroffen om hierin te voorzien:

1. Alle bezoekafspraken worden vooraf gebeld, om na te gaan of er geen risico’s spelen. Indien bij aankomst toch getwijfeld wordt, wordt de afspraak verzet.
2. De 1,5 m afstand en hygiënemaatregelen worden door alle medewerkers in acht genomen. Overleg gebeurt via telefoon, whatsapp of videoconferenties. Reizen naar een project gebeurt, indien er meerdere personen gaan, apart.
3. Persoonlijke beschermingsmiddelen, hoe schaars ook, worden via de (internationale) partners geregeld.

We zijn heel benieuwd hoe na de crisis de wereld mogelijk veranderd zal zijn. Polygon en haar medewerkers blijven positief en geloven dat er ook veel positieve inzichten uit voort gaan komen. Als de specialist op het gebied van water is voor ons één ding zeker: ‘go with the flow’, dan komt het op een of andere manier goed."
Geplaatst op 03-04-2020


Share on: