Lancyr autoverzekering klaar voor de toekomst met Fixico

Lancyr upgrade zijn huismerk autoverzekering in samenwerking met techbedrijf Fixico. Naast het online afsluiten van een autoverzekering, kunnen klanten nu ook volledig digitaal schadeclaims indienen en afhandelen via Fixico’s platform.

Dit versnelt het proces aanzienlijk en zorgt voor een eenvoudige schadeafwikkeling via een intuïtief online platform. De samenwerking tussen Lancyr en Fixico illustreert de verschuiving in de Nederlandse verzekeringsbranche naar een moderne benadering, gedreven door klanten die gewend zijn geraakt aan directe online interacties.

Voor klanten: makkelijk & snel
Voor de afhandeling van schades kunnen klanten van het Lancyr huismerk eenvoudig foto’s uploaden naar een web-app. Dankzij Fixico’s smart matchmaking technologie wordt de beste hersteller voor ze geselecteerd. Dat is altijd een hersteller die goed scoort op (onder andere) nabijheid, snel een afspraak en een scherpe prijs. De klant kan daarna zelf snel en gemakkelijk online een afspraak inplannen met de hersteller. Zodra het herstel is voltooid, krijgt de klant een melding en kan de auto worden opgehaald en een review worden achtergelaten. Afgezien van het herstel zelf is het gehele proces gedigitaliseerd.

De eerste klanten zijn zeer te spreken over zowel het aanmeldproces als de uitvoering van het schadeherstel, met een reviewscore van gemiddeld 4,4 uit 5 sterren.

Voor Lancyr: tijdsbesparing en inzicht
Het bestaande herstelnetwerk van Lancyr wordt geïntegreerd met het Fixico-platform, wat tot aanzienlijke efficiëntieverbeteringen leidt op het gebied van tijdsbesteding van medewerkers, doorlooptijden en procesbeheersing.

De schadeafdeling krijgt via een uitgebreid dashboard inzicht in het herstel van alle voertuigen, de soorten schades en de prestatie van de herstellers. Een schat aan informatie voor verdere productontwikkeling en beheersing van de schadelast - en niet te vergeten om de klantervaring te verbeteren.


Eerste reactie Lancyr
“Het huismerk is vooral online populair vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Huismerk klanten grijpen ook als eerste naar het (mobiele) internet als het gaat om schadeafhandeling. Schade rijden is al vervelend genoeg en het herstelproces moet vlot en soepel verlopen. Met Fixico hebben we een partner gevonden die onze digitale denkwijze deelt. Hierdoor kunnen we het schadeproces net zo eenvoudig en snel maken als het boeken van een vakantie of een restaurant, allemaal direct op de website, zonder gedoe met e-mails of telefoontjes,” aldus Niels Karreman, Lancyr product owner autoverzekeringen.


“In Lancyr hebben we een partner gevonden die, net als wij, gelooft dat het afhandelen van autoschades veel slimmer en effectiever kan. De oplossing zet een nieuwe standaard, die naadloos aansluit bij de wensen van de klant en zal het werk van Lancyr’s schadebehandelaars aanzienlijk efficiënter maken. Samen met Lancyr willen we aantonen dat deze manier van schadeafhandeling de toekomst is," Ottavio Palazzi, Regional Director Benelux van Fixico.


Over Fixico
Fixico is het digitale management platform met als missie de toekomst van autoherstel op geheel nieuwe wijze vorm te geven, middels een slimmere, betere en digitaal verbonden marktplaats voor alle betrokkenen. Fixico werd opgericht in Amsterdam in 2014 en is uitgegroeid tot een award-winning techbedrijf, dat wordt ondersteund door een groep toonaangevende investeerders. Fixico helpt fleet operators, verzekeringsmaatschappijen en autofabrikanten om het gehele hersteltraject volledig te optimaliseren en te beheren en om berijders een zorgeloze ervaring te bieden. Meer dan 3.000 herstelbedrijven en 250 zakelijke klanten, waaronder bedrijven als AON, SIXT, VinFast en Arval, maken gebruik van Fixico, dat inmiddels actief is in 10 landen.


Over Lancyr
Sinds 1999 heeft Lancyr ruim 150.000 mensen geholpen met de keuze voor hun verzekeringen. Lancyr ontwikkelt unieke verzekeringen van het eigen Lancyr huismerk en 18 andere verzekeraars. Kenmerkend voor Lancyr is de innovatieve aanpak; de balans tussen efficiënte, geautomatiseerde dienstverlening en persoonlijke aandacht voor elke klant.

Geplaatst op 14-11-2023

< VorigeVolgende >


Share on: