CED kiest voor groei en nieuwe MD-structuur
Midden in de markt. Dicht bij de klant. Gericht luisterend. CED maakt geen geheim van zijn ambitie. Hij wil groeien door diensten aan te bieden die nog nauwer aansluiten bij de ontwikkelende behoeften van klanten en zo Europees marktleider worden op het gebied van schademanagement. Voor de Nederlandse markt wordt deze ambitie vormgegeven door een nieuw, sterk, klantgericht team van vier Managing Directors.
Foto linksboven van links naar rechts: Ruud Kooijman, Karin Korstanje, Rutger Spek en Marco VianenOok CED heeft in het jaar 2020 de piketpaaltjes moeten verplaatsen en de organisatie aangepast aan een nieuwe realiteit. Maar zij is daar sterker uitgekomen en wil deze positieve ontwikkeling voortzetten met een sterke, klant- en marktgerichte organisatiestructuur.
Inspelen op unieke dynamiek
Vier Managing Directors zijn verantwoordelijk voor de vier kernactiviteiten van CED Nederland: SOS International, Expertise Volume, Expertise Specials (EMN) en Claims Management. ‘Dit is een simpele en duidelijke structuur,’ zegt François van de Raad van Bestuur van CED Group. "Een structuur die inspeelt op de unieke dynamiek van elk afzonderlijk werkveld. Met deze MD-ploeg hebben we meer focus en staan we in direct contact met de business en de markt. Zo kunnen we nog relevanter zijn voor onze klanten."
Veel ervaring en multidisciplinair
De vier Managing Directors van CED Nederland kenmerken zich niet alleen door veel kennis en ervaring, maar vooral ook door een grote veelzijdigheid: nationaal en internationaal, in de operatie en aan de servicekant, vanuit de schadewereld en vanuit de verzekeringswereld. Een korte introductie.
MD SOS International: Marco Vianen
Marco Vianen komt uit de wereld van commerciële contactcenters en is sinds 2019 betrokken bij SOS International. ‘Naast de reguliere alarmcentrale-diensten voeren we al 9 maanden de regie over het landelijke bron- en contactonderzoek namens de GGD GHOR. We hebben in korte tijd een projectorganisatie opgezet, die zich nu het grootste callcenter van Nederland kan noemen. Zo hebben we laten zien dat SOS International niet alleen snel kan opschalen, maar ook een veel bredere dienstverlening kan bieden dan die van de ‘traditionele alarmcentrale’. In nauwe synergie met CED gaan we deze competenties relevant maken voor nieuwe markten.
MD Expertise Volume: Ruud Kooijman
Ruud Kooijman is al meer dan 10 jaar betrokken bij CED, als laatste als Directeur Advice. In die hoedanigheid gaf hij leiding aan de divisie die schade-expertise doet, bijvoorbeeld ook in het Groninger aardbevingsgebied. ‘Er ontstaat al enige tijd een tweedeling in de schade-expertise, met steeds meer gespecialiseerde schades aan de bovenkant en volumeschades waarbij kostenbeheersing ‘key’ is. Met state-of-the-art digitale oplossingen, data-gedreven algoritmes en ‘machine learning’ zullen we de komende 5 jaar zeker 70% van de volumemarkt geautomatiseerd kunnen afhandelen. Sneller, beter, goedkoper.’
MD Expertise Specials: Rutger Spek
Rutger Spek heeft een jarenlange staat van dienst bij de grootste verzekeraar van Nederland en kent daardoor zowel de operatie als de servicekant. Onlangs trad hij in dienst van CED. ‘Het is indrukwekkend hoeveel unieke en gespecialiseerde vakkennis er aanwezig is onder de experts van CED EMN en zeker ook internationaal binnen CED Group. Ondanks deze rijke basis blijven we constant scherp op het eventueel aanvullen van expertise, om maximaal relevant te blijven. Ik zou relaties wel willen uitdagen: vertel ons waar je probleem zit, laat ons meedenken, dan boren wij deze enorme bron aan kennis en expertise aan voor een gerichte oplossing.’
MD Claims: Karin Korstanje
Karin Korstanje geeft sinds begin 2019 leiding aan de Claims Management en Crossborder Claims activiteiten van CED. ‘Het is de bundeling van kennis op alle vlakken van schademanagement die CED uniek maakt. Deze kennis zit zowel in onze mensen, die we ook op detacheringsbasis kunnen inzetten, als in onze systemen en platforms. Dit, gecombineerd met een intensievere, internationale samenwerking gaat veel nieuwe dynamiek en marktenergie geven: betere samenwerking, letterlijk ‘over grenzen heen’, het delen van best practices, meer synergie en een eenduidige service voor internationale klanten.’
Geplaatst op 05-02-2021
< VorigeVolgende >
Share on: