Uitbreiding productassortiment bij SUREbusiness

SUREbusiness, de in zakelijke schadeverzekeringen gespecialiseerde serviceprovider, heeft zich de afgelopen maanden extra gericht op uitbreiding van de verzekeringsproducten. Met volmachten van 21 verzekeraars en 130 verschillende productoplossingen op de plank zeker geen bescheiden aanbod. Toch zien ze aanleiding om hier meer focus op te leggen.

“De afgelopen maanden heeft iedereen natuurlijk een bijzondere tijd doorgemaakt, als gevolg van het coronavirus. Tegelijkertijd helpen deze momenten om nog eens onder de loep te nemen hoe je je dienstverlening aan aangesloten adviseurs verder kunt verbeteren,” vertelt Bart Böing, directeur SUREbusiness. “We kwamen tot de conclusie dat het best goed zit met ons digitale vergelijkingsplatform SUREnet en de persoonlijke service aan onze adviseurs. De meeste winst valt op dit moment te halen uit het uitbreiden van de productoplossingen. Om die reden zijn we daar direct extra in gaan investeren.”
 
Nieuwe producten
De inspanningen hebben ertoe geleid dat binnen 2 maanden de vrachtwagenverzekering van Nationale Nederlanden is ingeregeld in het platform van SUREbusiness. Afgelopen week is deze live gegaan voor de aangesloten adviseurs. En de producten zakelijke personen- en bestelauto van MS Amlin, zakelijke motorfiets van Nationale Nederlanden en Beroepsaansprakelijkheid ICT en Cyber van Chubb volgen nog deze maand. Tevens zijn er eigen label-producten in de maak voor milieuschade en collectieve ongevallen.
 
Landschap van verzekeraars
Met de overname van Reaal verdwijnt er weer een van origine Nederlandse verzekeraar en haar producten. Toch is Böing niet negatief over de ontwikkelingen in het verzekeraarslandschap. “We ervaren meer dan voldoende interesse van risicodragers. Rhion en Maas Lloyd zijn hier de bekendste voorbeelden van, maar er zijn er meer. Afgelopen jaar zijn we bijvoorbeeld een samenwerking met Zürich gestart en dat verloopt voorspoedig. Onze specialisatie en expertise in de zakelijke verzekeringsmarkt spelen hier een belangrijke rol in. En laten we niet vergeten dat volmacht een efficiënte manier van distributie is als je als verzekeraar een nieuwe markt wilt betreden of wilt uitbreiden in het advieskanaal.”
 
Nieuwe collega’s
Inmiddels bedient SUREbusiness 480 financieel advieskantoren met een focus op de zakelijke markt. Om dit groeiende aantal met een hoogwaardig serviceniveau te kunnen blijven ondersteunen, zijn onlangs 2 nieuwe acceptanten aangenomen. Ze starten in de zomermaanden en worden dan ingewerkt. Daarmee is SUREbusiness klaar voor de altijd drukke periode in laatste maanden van dit jaar.
Geplaatst op 04-06-2020


Share on: