SOS Services behaalt PSO-certificering op trede 2
SOS International en BPO-tak SOS Services hebben met trots de PSO-certificering behaald, direct op trede 2. Deze prestatie bevestigt de toewijding van het bedrijf aan maatschappelijke verantwoordelijkheid en inclusiviteit, kernwaarden die centraal staan in haar missie om waardevolle diensten te leveren aan de zorg- en overheidssector.
Inzet voor inclusiviteit
De PSO (Prestatieladder Socialer Ondernemen) is een landelijk erkend keurmerk dat organisaties certificeert op hun inspanningen en resultaten in sociaal ondernemen, gericht op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt. Het behalen van de tweede trede betekent dat SOS zich niet alleen inzet voor een inclusieve arbeidsmarkt, maar ook concrete resultaten heeft behaald op dit gebied.
"Bij SOS geloven we dat iedereen een kans verdient op de arbeidsmarkt," zegt Marco Vianen, directeur van SOS. "Het behalen van de PSO-certificering op trede 2 is een erkenning van onze voortdurende inspanningen om inclusiviteit en diversiteit in onze organisatie én de samenleving te bevorderen. Het benadrukt onze missie om maatschappelijk relevante diensten te leveren."
“Dankzij de succesvolle integratie van mensen met een ontwikkelingsbehoefte binnen de organisatie, creëert SOS duurzame en hoogwaardige opleidings- en werkgelegenheidskansen voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Hierbij feliciteren wij iedereen bij SOS.” zegt Edwin van der Pol, Relatiemanager Publieke Sector van PSO Nederland.
Toekomstplannen
Met de PSO-certificering op trede 2 als fundament, blijft SOS het komende anderhalf jaar streven naar verdere groei en ontwikkeling op het gebied van sociaal ondernemen. De organisatie blijft investeren in haar medewerkers en zoekt voortdurend naar nieuwe manieren om inclusiviteit te bevorderen en maatschappelijke waarde te creëren.