Adfiz en het Verbond beantwoorden samen Corona-vragen

Adfiz en het Verbond van Verzekeraars gaan samen aan de slag om Corona-vragen van Adfiz-leden en hun klanten zo snel mogelijk te beantwoorden.

De bijzondere situatie waarin we op dit moment als land verkeren kan nieuwe vraagstukken over verzekeren en financiën doen rijzen. Adfiz heeft met het Verbond van Verzekeraars afgesproken deze vragen te verzamelen en met hun taskgroep corona te overleggen hoe ze deze vervolgens beantwoorden. 

Reeds beantwoorde vragen
Het Verbond beantwoordt op haar site vragen over de volgende situaties:
  • Ik reis naar een gebied waar het coronavirus is geconstateerd;
  • Ik ben in een gebied waar het coronavirus is geconstateerd;
  • Ik heb zelf het virus opgelopen;
  • Bedrijfsleven en werk;
  • Impact op verzekeraars

Nieuwe vragen
Over deze vragen, door leden gesteld, is Adfiz in gesprek:
  • Hoe zit het met verzekering van auto's die restauranthouders nu gebruiken om maaltijden/ingrediënten te bezorgen?
  • Hoe communiceren verzekeraars naar hun klanten dat zij naar aanleiding van het coronavirus de polisvoorwaarden wijzigen?
  • Mag de premie opgeschort worden zonder dekking te verliezen, als betaling tijdelijk niet mogelijk is door omstandigheden die samenhangen met het coronavirus?
Vragen over verzekeringsvraagstukken kunnen worden gemaild naar info@adfiz.nl

Ook alle Adfiz-medewerkers werken vanaf 16 maart vanuit huis. Ze zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar. Deze situatie duurt in ieder geval tot maandag 6 april. Het nummer van het bureau in Amersfoort is doorgeschakeld: 033-4643464.
Geplaatst op 17-03-2020


Share on: