VKG toont nieuw zakelijk aanvraagproces tijdens VKG Podium

Op donderdag 26 september heette VKG ruim 300 adviseurs en verzekeraars welkom tijdens VKG Podium. Een van de primeurs die tijdens het event werden gelanceerd is een geheel vernieuwd digitaal aanvraagproces voor de BedrijvenOpvangPolis.

Het digitale proces verzamelt alle acceptatie- en slotvragen en premiegegevens zodat de klant eenvoudig kan ondertekenen. Dat maakt het aanvragen van een zakelijk pakket van verschillende verzekeraars nog eenvoudiger. Het thema van VKG Podium was ‘Durf’. VKG laat zien dat zij durft te denken in kansen.

 

Presentatie in de bus

De VKG On Tour-bus op het parkeerterrein zorgde voor een extra dimensie om de BedrijvenOpvangPolis te presenteren. VKG toonde in de bus hoe snel en makkelijk een uitgebreid zakelijk verzekeringspakket kan worden samengesteld en aangevraagd. Met de BedrijvenOpvangPolis kunnen adviseurs van 8 verzekeraars en meer dan 100 producten de premies geheel online berekenen en met elkaar combineren in één pakket. Het nieuwe aanvraagformulier leidt tot enthousiaste reacties van adviseurs.

 

Mystery guest

Na een welkom door algemeen directeur Tom van der Geer begon het evenement met de onthulling van VKG’s mystery guest: Joost Rigter. Joost vertelde zijn inspirerende verhaal over zijn oogaandoening waardoor hij op zijn 26e nagenoeg blind werd. Blind worden vraagt durf om daar mee om te gaan. Joost vroeg zijn publiek om een blinddoek om te doen. Dat had een indrukwekkend effect op de beleving van de toeschouwers; het zorgt voor een onbewuste verbinding met elkaar. De aanwezigen durfden opeens veel makkelijker contact met elkaar te maken en durfden zich veel meer te uiten. Uiteindelijk stond een deel van het publiek zelfs geblinddoekt te dansen op de stoelen. De manier waarop Joost omgaat met verandering en durf, maakte diepe indruk op de aanwezigen.

 

Pitches

Vijf business partners van VKG presenteerden hun innovaties tijdens korte pitches van 15 minuten. Zo werden de toehoorders bijgepraat over verduurzaming van woningen, autodiefstal, het verzekeren van verzuim en het managen van wagenparken. Risk Innovation toonde een primeur: de VKG Bouw Polis is nu ook geschikt voor zzp’ers in de bouwwereld.

 

Omdenken

Tijdens het middagprogramma werden adviseurs uitgedaagd om niet in vaste patronen te denken, tijdens een clinic ‘Omdenken’. Het publiek kreeg enkele lastige situaties uit de praktijk voorgelegd. Zij leerden om te denken in kansen in plaats van in problemen. Adviseurs omarmden met overgave het ‘ja-en’-denken in plaats van ‘ja-maar’.
Eric-Jan van den Berg, directeur Commercie: “We hebben vandaag een fantastische dag gehad met onze adviseurs en business partners. Adviseurs zijn onder de indruk van de uitgebreide mogelijkheden van de BedrijvenOpvangPolis. We bieden meer dan 100 producten online aan en hebben daarnaast nog allerlei mogelijkheden voor maatwerk. VKG durft te denken in kansen!”

 

 

Geplaatst op 01-10-2019