Klanttevredenheid Waarborgfonds sterk gestegen

In het vandaag gepubliceerde jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer staat dat in 2018 het aantal schadegevallen in alle categorieën is gedaald, behalve bij letselschade. De groei bij letselschaden loopt gelijk met de algemene ontwikkeling van de verkeersveiligheid in Nederland.
De gunstige economische ontwikkeling en de opkomst van goedkopere parkeersensoren spelen waarschijnlijk een belangrijke rol in de daling bij de andere categorieën. Met deze daling is er een trendbreuk na twee jaren met stijging. Het betaalde schadebedrag ligt met 57,5 miljoen euro 5 miljoen euro lager dan in 2017.Klanttevredenheid
“Degenen die bij ons claimen zijn slachtoffer van een onbekende of onverzekerde dader en kunnen nergens anders terecht dan bij het Waarborgfonds. Daarom vinden wij het belangrijk om al onze claimanten klantgericht te behandelen en spreken wij ook van ‘klanten’. Als Waarborgfonds streven wij naar zo tevreden mogelijke klanten binnen onze wettelijke kaders. Daarom ben ik zo verheugd dat de stijging van de klanttevredenheid zich doorzet”, aldus Ingrid Visscher, directeur bij het Waarborgfonds.
Doel van het Waarborgfonds
Het Waarborgfonds wil er zijn voor iedereen die te maken heeft met schade door onbekende of onverzekerde dader. Enerzijds wil het Waarborgfonds heel goed bekend zijn bij iedereen die met zo’n schade wordt geconfronteerd. En anderzijds willen we diegene die niet voor schadeuitkering in aanmerking komen zo vroeg mogelijk goed inlichten. Dat scheelt diegene en het Waarborgfonds veel onnodig werk.
Geplaatst op 20-06-2019
Share on: