OOM Verzekeringen lanceert de OOM Horeca-verzekering

OOM Verzekeringen krijgt als nicheverzekeraar veel risico’s aangeboden. “Je komt niet zomaar bij ons terecht, het gaat in negen van de tien gevallen om een zwaarder risico”, legt Chantal Deen (accountmanager) uit. Voor veel bedrijven die niet bij een reguliere verzekeraar terecht kunnen, biedt OOM Verzekeringen al jarenlang de OOM Combinatiepolis aan.

Dit product bestaat uit verschillende modules die naar keuze kunnen worden samengevoegd. Het is voor klanten en tussenpersonen soms lastig om de juiste keuze te maken. Door de vele modules is de meeste geschikte dekking soms moeilijk te vinden. 

De OOM Combinatiepolis is populair onder horecaondernemers, maar is ook geschikt voor andere bedrijven, zoals recyclebedrijven of foodtrucks. Maar de verzekering wordt bijvoorbeeld ook veel gebruikt voor tiny houses. Om tegemoet te komen aan de specifieke wensen van horecaondernemers introduceert OOM Verzekeringen nu een nieuwe verzekering: de OOM Horeca-verzekering, helemaal ingericht op de wensen van een horecaondernemer.
 
Waarom de OOM Horeca-verzekering?
OOM Verzekeringen verzekert verzwaarde risico’s en is daardoor duurder dan de reguliere markt. Maar OOM stelt ook minder preventie-eisen dan andere verzekeraars.

Chantal Deen: “De nieuwe OOM Horeca-verzekering is wel veel goedkoper geworden dan de OOM Combinatiepolis, door de indeling in vaste pakketten (basis, uitgebreid en extra uitgebreid). Naar verwachting is een horecaondernemer die een uitgebreid of extra uitgebreid pakket afneemt gemiddeld 40% goedkoper uit. Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar niets is minder waar. Dat is nu juist de meerwaarde van onze verzekeringen. Een dekking kunnen aanbieden tegen andere voorwaarden. Wij zijn absoluut geen prijsvechter. Dat zou ook niet uit kunnen, maar we proberen wel een gezonde balans tussen dekking en premie te behouden. Het is geen uniek en mega vernieuwend product. We bieden de ondernemer juist de mogelijkheid tot het afsluiten van een verzekering, als hij er op de reguliere markt niet uitkomt.”

De ervaring leert dat ten tijde van een bloeiende economie de acceptie-eisen van reguliere maatschappijen flink worden opgeschroefd of dat bepaalde risico’s helemaal niet meer worden verzekerd. Het tegenovergestelde komt ook voor. In slechte economische tijden is een reguliere maatschappij sneller geneigd een zwaarder risico toch te accepteren. Deen: “Wij bewegen met die stromingen mee en fungeren als een soort vangnet wanneer het nodig is.”

Wat houdt de OOM Horeca-verzekering in?
De opbouw van de diverse pakketten van de nieuwe verzekering is eenvoudig. Dat maakt het makkelijker voor klanten om de juiste keuze te maken. (zie voorbeeld)
OOM Verzekeringen kreeg veel verzoeken om kasgeld mee te verzekeren, ondanks dat contactloos betalen goed ingeburgerd is. In bijvoorbeeld een restaurant of kroeg betalen klanten een fooi nog vaak met fysiek geld. In de OOM Horeca-verzekering is het dan ook mogelijk om kasgeld mee te verzekeren.

Voor nieuwe én bestaande klanten
Ook bestaande klanten kunnen overstappen naar de nieuwe verzekering. De tussenpersonen kunnen een offerte aanvragen voor de nieuwe verzekering. OOM Verzekeringen zet de oude verzekering dan stop. Overstappen kan gevolgen hebben voor de premieberekening, want veel oude polissen lopen nog op vervangingswaarde, terwijl de nieuwe verzekering uitgaat van herbouwwaarde.
 
Bekijk ook: https://www.oomverzekeringen.nl/brandverzekeringen/oom-horeca-verzekering/


 
Geplaatst op 07-05-2019