HDI Global SE biedt data rijbewijs voor cybersecurity en privacy

Cyberaanvallen op bedrijven worden het meest effectief afgeweerd door preventieve maatregelen en bewustzijn van medewerkers. HDI Global SE (HDI), een industriële verzekeraar, biedt nieuwe en bestaande klanten een toolkit aan om zich te beschermen tegen cyberaanvallen. Hiervoor is HDI Global SE een samenwerking aangegaan met het Berlijnse cyberbeveiligingsbedrijf Perseus Technologies.


Een groot deel van de succesvolle cyberaanvallen op kleine en middelgrote ondernemingen wordt uitgevoerd aan de hand van gecompromitteerde e-mailbijlagen. Wanneer deze worden geopend door onzorgvuldige of ongetrainde medewerkers, kan dit de IT-beveiliging en de bedrijfsprocedures van het betreffende bedrijf enorm verstoren. Mogelijke gevolgen zijn onder meer bedrijfsstoringen, verlies van reputatie en kostbare juridische procedures.
 

"Tegen deze achtergrond hebben we besloten onze klanten te helpen hun werknemers te sensibiliseren", zegt Johannes Steffl, Head of Underwriting, Cyber ​​van HDI Global SE. "Mensen zijn vaak de zwakste schakel in de IT-beveiligingsketen, dus we willen werknemers helpen cyberbedreigingen zoals e-mail trojaanse paarden en phishing-aanvallen beter te leren begrijpen door onze klanten bewustmakingscursussen aan te bieden in samenwerking met onze nieuwe partner Perseus Technologies."

 

Data rijbewijs
HDI Global SE biedt deze nieuwe service aan haar klanten in het midden- en kleinbedrijf. Met de voltooiing van een Police Cyber ​​+ Smart krijgen ze volledige toegang tot de complete cyberpreventie-aanbieding van Perseus. Deze omvatten bijvoorbeeld een web-gebaseerde videotraining over cyberbeveiliging en gegevensbescherming in bedrijven. De succesvolle afronding van de training, inclusief een kennistest, wordt beloond met een data rijbewijs voor cybersecurity en privacy. Dit data rijbewijs dient als een certificaat in de zin van wettelijk voorgeschreven technische en organisatorische voorzorgsmaatregelen in overeenstemming met de EU Algemene Verordening Gegevensbescherming.

 

"Regulatory compliance begint bij werknemers, die zich moeten ontwikkelen tot een stabiel en duurzaam onderdeel van IT-beveiliging", zegt Richard Renner, CEO van Perseus. Hiertoe biedt Perseus niet alleen training, maar ook technische hulpmiddelen, zoals een wachtwoordgenerator en een aanvalalarm in de nieuwe Cybergevaren. Daarnaast test Perseus geregeld de polishouders van HDI voor hun phishing-mails met gesimuleerde fraudemails. "Met onze phishingtests willen we ervoor zorgen dat we een blijvend begrip worden voor cybergevaren", zegt Richard Renner.

 

3-pijler cyberbeveiligingsmodel
De samenwerking met Perseus vormt een aanvulling op het multi-level HDI cyberbeveiligingsconcept, waarmee HDI-klanten zichzelf overal kunnen beveiligen. De preventiediensten van Perseus zijn de eerste pijler. De tweede pijler in cyberbeveiliging bij HDI Global SE is een acute noodrespons. Zelfs in het geval van een vermoedelijke cyberaanval krijgen polishouders professionele hulp en advies. Een overeenkomstige hotline is 365 dagen per jaar en 24/7 beschikbaar. De experts schakelen binnen 24 uur het IT-systeem van het bedrijf in of zijn op locatie aanwezig.

 

De derde pijler is de bescherming van cybersecurity door middel van het Police Cyber ​​+ Smart-beleid van HDI Global SE. Dit verzekeringscomponent springt in wanneer er een schade is opgetreden. Het volledige crisisbeheer blijft in één hand: een HDI-opdrachtschadesysteem coördineert het individu, in het aanvalsscenario en voor het betrokken bedrijf een op maat gesneden probleemoplossing. Forensisch onderzoek en beoordeling van claims zijn onderdeel van de verzekeringsdiensten, evenals gegevensherstel, de kennisgeving van derden en de kostenveronderstelling voor crisiscommunicatie en verdediging in procedures voor gegevensbescherming.

 

Geplaatst op 14-05-2019