Unieke Samenwerking Tussen VMSolution en FRISS

Unieke Samenwerking Tussen VMSolution en FRISS Zorgt Voor Versnelde Afhandeling van Autoschades. Digitalisering, artificiële intelligentie (AI), customer experience en het vereenvoudigen van schadeprocessen zijn in de verzekeringswereld actuele thema's.

Om het schadeproces met betrekking tot deze thema's maximaal te ondersteunen, is VMSolution, een startup uit het Duitse Münster die gespecialiseerd is op het gebied van automatisering en risicotaxatie van autoverzekeringen, een unieke samenwerking aangegaan met FRISS, de marktleider van oplossingen voor risico en fraudedetectie voor schadeverzekeraars.


Een schadebehandelaar kan autoschades voortaan met behulp van op AI gebaseerde beoordelingen afhandelen via het FRISS-platform en schades toewijzen aan een traject voor versnelde schadeafhandeling. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van VMSolution’s oplossing ClaimLine. Wanneer een klant in aanmerking komt voor een versnelde uitbetaling, dan kan deze zijn schade op verschillende apparaten in een virtueel 3D-model registreren en de schade via de ClaimLine-software naar het schadesysteem van de verzekeraar verzenden. ClaimLine stelt in realtime vast wat de volledige reparatiekosten zijn en geeft deze gestructureerd en voorbereid voor uitbetaling door aan het verzekeringssysteem.


"Met ClaimLine hebben we de technische mogelijkheden die op dit moment beschikbaar zijn, samengevoegd in een apparaat-onafhankelijke platformoplossing waarmee een volledig geautomatiseerde schadetaxatie kan worden uitgevoerd", vat Leonel Martins, CEO VMSolution GmbH, de oplossing samen. "Het unieke aan deze oplossing is dat het proces nergens hoeft te worden onderbroken vanwege een tijdrovende beoordeling door een behandelaar of deskundige. Dit betekent dat wij in staat zijn tot 60% van alle autoschades via deze oplossing te taxeren en een verzekeraar de schade binnen 10 minuten volledig kan hebben afgehandeld."


FRISS heeft een softwareplatform ontwikkeld, dat op basis van AI voor elke schadeclaim die binnenkomt een risico-inschatting uitvoert. Het platform wordt inmiddels wereldwijd door talloze verzekeringsmaatschappijen gebruikt.


"Dankzij de koppeling met ClaimLine is FRISS voortaan in staat een groot deel van de schadeafhandeling te voltooien in het platform. Het platform kan behalve mogelijke frauduleuze bedoelingen juist ook positieve factoren signaleren die ervoor zorgen dat klanten in aanmerking komen voor een versnelde afhandeling van hun claim. Door het resultaat van de taxatie te integreren, wordt het uitbetalingsproces auditbestendig gemaakt en wordt de efficiëntie van het proces gemaximaliseerd,” aldus Nicola Virzi, General Manager FRISS DACH.

 

Geplaatst op 18-04-2019