AkzoNobel en Openclaims gaan kennispartnerschap aan

AkzoNobel Vehicle Refinishes, internationaal producent van autoreparatielakken die schadeherstelbedrijven ondersteunt met producten en uitgebreide services, gaat zijn expertise en ervaring in de markt delen met Openclaims. Hiermee kan het Nederlandse insurtechbedrijf zijn diensten breder in de internationale autoschadeherstelmarkt aanbieden.

Resultaat verhogen met kennispartner
Openclaims heeft in de afgelopen drie jaar een stevige marktpositie veroverd met een oplossing voor autoschadeherstelmanagement die de wisselwerking in de markt tussen klant, verzekeraar en schadeherstelbedrijf op een innovatieve manier faciliteert. 

Openclaims is gestart als een veilingplatform voor autoschades, inmiddels faciliteert het bedrijf het hele schadeherstelproces. Door de toegang tot de expertise van AkzoNobel Vehicle Refinishes in de schadeherstelsector verwacht Openclaims het resultaat voor zijn herstelpartners verder te vergroten. “We willen graag verder onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken in de samenwerking”, zegt Lex Orie, CEO van Openclaims.
 
Gezonde bedrijfsvoering
Openclaims koppelt autobezitters, schadeherstelbedrijven en verzekeraars aan elkaar op basis van de specifieke schade en de specialisatie van het schadeherstelbedrijf. 

Deze oplossing geeft de eigenaar van het schadeherstelbedrijf tevens extra inzicht in het werkproces waarmee hij zijn proces kan optimaliseren en de doorlooptijd en proces- en reparatiekosten verlaagt. Het vormt tevens een basis om de beste kwaliteit in herstel te realiseren. Deze voordelen leiden tot tevreden klanten. En doordat de verlaging van de reparatiekosten dan voortkomt uit procesoptimalisatie, gaat deze kostenreductie niet ten koste van het rendement van de schadehersteller. 

AkzoNobel ondersteunt zijn klanten bij het realiseren van een gezonde bedrijfsvoering van hun autoschadebedrijf. Het kennispartnerschap met Openclaims draagt daaraan bij. “Onze klanten zijn gebaat bij een effectieve en efficiënte workflow. Daar zetten wij ons dagelijks voor in, dus dit initiatief om onze klanten nog beter te laten renderen, ondersteunen wij”, zegt Sander Knip, Country Cluster Manager VR Benelux & UKI. 
 
Specialisatie
De kennis van AkzoNobel en de ervaring van het bedrijf met het stroomlijnen van bedrijfsprocessen (via LEAN-management) en kwaliteitsbevordering bij schadeherstelbedrijven sluiten perfect aan bij de innovatieve oplossing die Openclaims aanbiedt. “Openclaims werkt samen met prominente schadeherstelbedrijven”, zegt Lex Orie. “Ons partnerschap met AkzoNobel zorgt dat we schadeherstellers nog beter kunnen helpen met hun afhandeling van reparaties. Op die basis kunnen schadeherstelbedrijven zich specialiseren wat zorgt voor lagere kosten in de hele keten. Daar profiteren zowel het schadeherstelbedrijf, de verzekeraar als de autobezitter van.”
Geplaatst op 23-04-2019


Share on: